Met trots presenteer ik u: - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Met trots presenteer ik u: - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Met trots presenteer ik u:

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

14 Februari 2012 | Nederland, Werkendam

Met trots presenteer ik u: De 1e officele Disha boutique & training centre. 11 Februari was het dan zo ver, de dames van de 1e groep afgestudeerden coupeuses hebben hun eigen bedrijfje geopend. 1½ jaar geleden waren deze vrouwen nog wanhopige zeer arme vrouwen uit de sloppenwijken van Jammu. En nu.... trotse dames met hun eigen onderneming!
Tja in onze ogen een oude garage box met een paar oude handnaaimachines, maar voor de dames een plek waar hun nieuwe toekomst begint. Hoop op een beter leven, een eigenwaarde en zelfvertouwen. De kennis overdragen aan andere vrouwen en ze maatschappelijk bijstaan dat er echt hoop is.

Kijk daar was het ons om te doen, want Disha betekend bemoedigen en hernieuwde kracht geven. Deze dames hebben dat weer door, scholing, maatschappelijke steun en hun geloof. Ze staan weer sterk in hun schoenen, krijgen meer respect van hun famillie en de kinderen kunnen weer naar school.Zij krijgen de opdracht om niet alleen een succes van de boutique en buisness te maken, maar ook het stokje door te geven aan andere vrouwen. Zodat het sneeuwbal effect ontstaat.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit natuulijk niet uit de lucht kwam vallen. Daar was geld voor nodig, en dat hebben we ook gekregen. Ons project sprak Serviceclub Kiwanis aan, en zij doneerden een bedrag dat genoeg was om de dames hun bedrijfje op te laten zetten. En gister mocht ik tijdens een presentatie aan de mensen van Kiwanis vertellen dat "het" gelukt was. Met foto's net uit India via de mail aangekomen.Tja en dan sta je daar, je wilt heel je verhaal vertellen, maar begrijpelijk moest het in ca. 20 min. gebeuren. Want er waren nog andere sprekers die ook graag wat over hun project wilden vertellen.

Dus serviceclub Kiwanis, bedankt voor de donatie. Ook names de dames uit Jammu!

Nu even wat anders, aktie wasmachine is een succes. Er zijn aardig wat wasjes gedoneerd en stichting HVC heeft ook nog een "flinke was" gedaan. En het resultaat.......1 grote wasmachine staat nu al vol heerlijk geurend sop in India te draaien!! Nog 1 erbij en alles kids zijn weer super blij;) Dus alle lezers van dit blog, super bedankt names alle meisjes uit het st. Michael hostel. De handjes zijn weer aan het kleuren i.p.v het wassen. En zeg nu zelf dat horen kleine meisjes toch ook te doen.

Hieronder zal ik wat foto's plaatsen van de opening v/d "boutique"
Voor ons is het een positieve start van 2012, en wij zijn dankbaar voor alle hulp die we tot nu toe hebben gekregen.....super.
Enne je ziet het , het komt aan , het werkt, en de bal rolt door;)

Wil je meer info. wat Project Disha allemaal doet kijk dan op onze site http://www.project-disha.nl

Tot de volgende keer

Anja

  • 15 Februari 2012 - 07:16

    Irene:

    Hallo lieve nicht,

    Wat goed dat het (zo snel) gelukt is en wat een doorzettingsvermogen van de dames daar in India, maar natuurlijk ook voor de fondsenwervers die er zoveel ruchtbaarheid aan hebben gegeven.....
    Geweldig!

    Liefs, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 93141

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: