Dit isPoly ,1 van de 10 Disha vrouwen - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Dit isPoly ,1 van de 10 Disha vrouwen - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Dit isPoly ,1 van de 10 Disha vrouwen

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

07 Oktober 2010 | Nederland, Werkendam

Tot mijn grote vreugde gaat project Disha lekker vlot! Begin december dit jaar gaan ( als alles goed gaat) de "Disha vrouwen" beginnen met de 1e collectie te produceren.

Deze maand hoop ik de eerste voorbeelden vanuit India te ontvangen. Deze gaan we dan eventueel wat verder ontwikkelen naar Hollandse smaak ed. Het gaat dus best snel allemaal. Maar dat heb je natuurlijk weer met vrouwen he! die kunnen multitasken haha!

Ik wil graag iemand voorstellen: Poly,een Indiaase vrouw die voor het Disha project gaat werken. Ze komt uit het uiterste noorden van India waar Christenen vervolgd worden en vandaag de dag! in soort "Jodenkampen" worden gestopt, verkracht, mishandeld,vermoord etc. Tja mensen, dit wordt in Nederland natuurlijk niet graag in het nieuws gebracht. Maar deze praktijken komen grootschalig en werelwijd voor!

Poly´s man is een gewone arbeider en soms is hij vrachtwagen chauffeur, per dag moet hij aan werk zien te komen. Ze hebben samen 4 kinderen die door de armoede en het weininge werkaanbod , niet naar school kunnen.
Je kunt je voorstellen hoeveel spanningen hiebij komen kijken. Poly wordt hierdoor regelmatig door haar man geslagen, wat leid tot diepe depressies en zelfs (mislukte) zelfmoordpogingen.

Toen ontmoette Poly een vrouw die haar vertelde over Jezus. Poly heeft hier ontzettend veel kracht uit kunnen putten en krabbelde weer uit haar dal. Haar man en broer waren zo ontzettend kwaad dat zij zich bekeerd had tot Christen (en dus niet blij voor haar dat ze weer rechtop in het leven stond) dat ze geprobeerd hebben haar levend te verbranden!!! Maar toen ze alleen maar riep: " ik vergeef het jullie en ik hou toch van je ,je bent mijn man en mijn broer" waren ze zo onzettend verbluft dat ze haar voor vuil achter gelaten hebben.

Van dit soort vrouwen zijn er ontzettend veel in India. Dit is voor ons een ongelofelijk verhaal. Daar is het 1 van de ...........dagelijkse verhalen. De positie van een vrouw is gewoonweg niet te vergelijken met hier. Je bent als meisje al een wegwerpproduct en als vrouw een aanhangsel. Althans in veel gevallen, gelukkig zijn er ook goede huwelijken. Maar met 2,1 MILJARD inwoners kun je de omvang van deze problemen wel voorstellen.

Maar Poly komt in het Disha team, en als ik het hier voor elkaar krijg om er een succes van te maken. Kan zij voor haar zelf en haar 4 kinderen een nieuw leven beginnen. Haar kids kunnen dan naar school, en een stapje hoger op de sociale ladder komen. En dat is heel belangrijk!

Dus je kunt wel nagaan dat ik me ook enorm verantwoordelijk voel voor al mijn inspanningen. Ik zal er dan ook alles aandoen, om de collectie die zij en de andere vrouwen gaan maken voor ons Hollanders, populair te maken in ons kikkerlandje.

En dat begint met de steun van mijn grote zus Elna! Zij is bereid om het eerste "plukje" van de collectie in haar winkel te gaan verkopen. En je weet het JIP! heeft alleen hippe leuke kleding, dus dit moet aansluiten.
En zeg nu zelf, een uniek en mooi kledingstuk met z'on goed verhaal , dat moet toch lekker "zitten"!

Er volg nog een website, later een webshop en ik ga alle magazines en kranten "stalken" om mijn verhaal te doen. Disha moet op de kaart komen! Want Vinita en ik willen zoveel mogelijk gezinnen gaan helpen .En we hebben zulke leuke ideeen..........ze zijn nog niet van mij af!

Anja

  • 07 Oktober 2010 - 17:18

    Tante Rika:

    Heel leuk geschreven, ga zo door dan komt het zeker goed en natuurlijk zijn ze nog niet van zo'n actieveling af.

    gr.

  • 07 Oktober 2010 - 19:47

    Johannetta:

    he anja,

    met zoveel enthousiasme moet het zeker lukken!

    groetjes Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: