Geweldig werk!! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Geweldig werk!! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Geweldig werk!!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 September 2010 | Nederland, Werkendam

Als eerste kan ik vermelden dat de 1e donaties voor Clement ( het meisje met de brand wonden) binnen druppelen!
Dat is geweldig! Ik hoop binnenkort nieuws vanuit het center te ontvangen hoe het met haar gaat. zodat ik dat hier weer kan vermelden.

Zoals ik al eerder vertelde wil ik graag meer doen voor de minder bedeelden in India. Nu heb ik tijdens mijn verblijf een Indiaase vrouw leren kennen. Vinita is haar naam, zij heeft een aantal projecten die vrouwen omschoold tot naaisters. Dit betreft vrouwen die de "bruidsverbranding" hebben overleefd. Dit houd in dat als de famillie van een bruid , niet de beloofde bruidschat kan of wil betalen aan de famillie van de bruidegom, de bruid na het huwelijk vaak iets gruwelijks staat te wachten. Het komt regelgmatig voor dat dan het jonge net getrouwde meisje vastgebonden wordt, overgoten met benzine en in brand wordt gestoken. Gruwelijk en ook vreselijk nutteloos. Een "keuken brand" verklaard men dan.

Soms overleefd z'on jonge vrouw dit. En je kunt wel begrijpen hoe verminkt ze achteraf is, vooral in het gezicht.
Dan ben je overgeleverd aan de harde buitenwereld. Wie wil een vrouw met een verminkt gelaat nu een baan geven?
Vaak is de enige optie voor deze vrouwen .....prostitutie. Want voor de lusten van een man maakt dat blijkbaar niet uit.

Verschrikkelijk als je al zoiets traumatisch heb meegemaakt, en de pijn die je hebt! En dan ook nog eens je lijf moet verkopen om in leven te blijven! Moet je je dat eens indenken...hoe vies je je dan voelt, ook al doe je het uit pure overlevingsdrang.

Deze vrouw Vinita geeft deze vrouwen een cursus tot naaister, zodat ze op een eervolle manier hun brood kunnen verdienen. En een nieuw leven op te bouwen.

Op het moment zijn er in 3 projecten 30 vrouwen die hun cursus afgerond hebben. Het enige wat ze nog nodig hebben om hun boterham te gaan verdienen: een naaimachine, wat basis benodigdheden en opdrachten.

1 Vrouw kan al voor € 50,00 haar micro bedrijfje opstarten. Dit onder begeleiding van Vinita. Hiervoor kan een goede huishoud naaimachine , schaar en andere basis benodigdheden aangeschaft worden. Zodat ze een nieuwe weg in kan slaan op een waardige manier , die ze verdiend!

Dus 30 van deze vrouwen kunnen al voor € 1500,00 aan de slag! Nu hoop ik op wat voor manier dan ook de basis voor deze dames voor elkaar te krijgen. De rest nog: de opdrachten zodat ze kunnen gaan verdienen.

Mijn vraag is: heeft iemand een geweldig idee wat deze dames zouden kunnen maken, en wie is misschien geinteresseerd hierin? Om een vrouw een nieuwe toekomst te geven zodat ze op een normale manier haar geld kan verdienen.

Dit kan een begin zijn van een
mooi project................
Wil je helpen?? stuur dan een mail of reageer hieronder!


Anja


  • 13 September 2010 - 21:11

    Diana Van Den Heuvel:

    Beste Anja,

    Ik dacht zelf aan mooie sjaaltjes in verschillende zachte stofjes.
    Het is erg moeilijk om iets te verzinnen wat erg aanslaat.

    Greetjes Diana.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 93353

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: