Teal/Blue ribbon en H&H ribbon - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Teal/Blue ribbon en H&H ribbon - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Teal/Blue ribbon en H&H ribbon

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

18 Oktober 2011 | Nederland, Werkendam

Je kent ze wel de pink ribbon plaatjes tegen borstkanker en heb je blue ribbon die staat voor prostaat kanker. Het zijn symbolen die aangeven als je het symbool draagt of iets aanschaft met het symbool erop, dat je het steunt of stilstaat bij het probleem.

Zo heb je ook een blue ribbon voor prevent child abuse and neglect. Dwz. dat dit lintje symbool staat voor het voorkomen/ bewust zijn van het probleem van kinder misbruik/mishandeling en verwaarlozing. Dit lintje is dus het symbool waar elk normaal gezond mens 100% achter zou moeten staan!

Het wordt ook wel het teal ribbon genoemd maar dat is zo lastig ( het is blauw/groen) voor ons Hollandertjes om te onthouden. Ik sta volledig achter de blue/teal ribbon en ga het dus ook plaatsen op de Disha website. Zodat iedereen die onze website bezoekt in 1 oogopslag kan zien waar wij voor staan, want het symbool is universeel.
April is de maand van de blue/teal ribbon, in deze maand wordt wereldwijd stil gestaan bij het enorme probleem van kindermisbruik en kindermishandeling/verwaarlozing.

Nu vind ik zelf al de pink ribbon aandacht over de top. Het onderhand een glamour symbool geworden! De ene na de andere BNNer loopt ermee te stralen en glamoureuze benefits etc. Het loopt naar mijns inziens het doel voorbij: stilstaan bij de grote groep vrouwen die borstkanker hebben/gehad. En zeg nu zelf wat is er nu glamour aan borstkanker? Het lijkt wel een populaire melkkoe om producten te verkopen, overal waar het teken op staat doneerd aan de kankerstichting. Prachtig natuurlijk maar ik krijg er toch een beetje een onderbuik gevoel bij en zou het veel liever anders zien. Laat echte mensen zien met hun verhaal, en geen opgedofte bekende Nederlanders die stijf staan v/d make-up en bevroren glimlach op hun gezicht.

Maar ja , het blijft een feit dat het van oorsprong een goed idee is en het goed is dat er aandacht aan wordt besteed. Tja en ik zou geen echte Hollander zijn als ik er niets op aan te merken had;).

Nu heb ik zelf ook een ribbon bedacht. Het is zwart met een paars randje er omheen. Het is een symbool voor nieuwe hoop na ellende, zwart is de ellende en het paarse randje staat voor nieuwe hoop na hulp. Dit geld niet voor een man of vrouw of kind of een bepaald probleem. Ellende en wanhoop komt voor in elke leeftijd en elk gelacht. En hoop en hulp kan er op vele manieren komen. Ik noem het H&H Ribbon, het staat voor help en hope ribbon ( help en hoop) Dit symbool kan iedere stichting of "Jan met de pet" gebruiken die zich inzet voor een ander. Want er zijn vele problemen in de wereld en ook vele stichtingen of goede doelen die er wat aan proberen te doen. En hulp en hoop bieden is ook universeel voor elk mens, waar ook ter wereld. Dus ik promoot het H&H ribbon, en ieder die er eerzaam naar handeld zou het moeten gebruiken;) Ook dit symbool wil ik op de Disha site plaatsen, want wij bieden niet alleen hulp aan kids ook aan volwassenen.

Tot zover het verhaal achter de blue/teal ribbon en H&H ribbon.

Vind je het leuk om ook een blue ribbon te hebben, ik heb deze webshop gevonden die ze verkoopt ( ook allerlei andere ribbons) http://www.awareness-jewellery.nl/nl/category/blue-ribbon/

(ps. ik verdien hier zelf niets aan ;))

Volgende keer weer een ander verhaal.

Anja

ps. er kan altijd commentaar hieronder geplaast worden, of een persoonlijke mail naar mij gestuurd worden. Ik sta open voor ideeen en commentaar( mits het netje wordt gehouden)

  • 18 Oktober 2011 - 17:26

    Elna:

    Hoi zus,

    Is dit een lintje wat je kunt kopen en opspelden of alleen een symbool?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 1178
Totaal aantal bezoekers 93351

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: