Genieten van kleine dingen! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Genieten van kleine dingen! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Genieten van kleine dingen!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

27 April 2011 | Nederland, Werkendam

Wat kun je toch blij worden van de kleine dingen in het leven! We genieten op het moment allemaal van de zon, heerlijk buiten een bakkie koffie doen, wasje buiten drogen, gezellig iedereen weer op straat en de ramen wijd open. Het "muf" van de winter verdwijnt letterlijk met de zon.

Zo kreeg ik onlangs een paar foto's gemaild vanuit India, waar ik heel blij van werd. Ik zal het even uitleggen: Tijdens het bezoek van Vinita aan ons gezin, heeft zij veel verteld over het meisjes tehuis waar zij en haar man de zorg voor dragen. 85 meisjes in de leeftijd 5 en 14 jaar pfffffffffff wat een kippenhok zal dat zijn haha. Ik herinnerde me dat ik nog wat Indische roepies over had van mijn reis vorige zomer. 1000 roepie, dat is op het moment ca. €16,50 waard. Ik vroeg Vinita: "Wat kost het als je Teun zijn verjaardag met taart wilt vieren, voor al de 85 meisjes?" mmmm denk z'on 1000 roepie. Nou dat is even toevallig die heb ik nog. Zo gezegd zo gedaan. Teun werd op 16 april 10 jaar oud , en een aantal dagen later kreeg ik de foto's uit India.

Er was een mooie taart met de naam Teun erop, een kaars van de cijfers 10 en dozen vol kleine slagroomgebakjes en zakken vol toffees voor alle meisjes. Ze hebben voor hem happpy birthday gezongen en gebeden voor een mooi nieuw jaar. Ze waren zo blij met de verrassing!! lekkere taart, dat maken de meisjes niet vaak mee. Ze hebben enorm genoten van de onverwachtte traktatie, alle 85!

Kijk dan komt je €16,50 toch goed terecht. Dus nu gaan we deze schatjes in september weer verrassen, want dan zijn Daan en Wout jarig. Ik kan ook niet wachten tot dat ik de website klaar heb. Dan kan ik alles over het Disha project en het meisjes hostel met iedereen delen. En ook vooral de mogelijkheden die er zijn om te helpen.

In het hostel wonen meisjes die uit de aller armste sloppen wijken komen. 1 van de meisjes is zelfs als baby letterlijk van de vuilnisbelt gered en in het hostel gebracht. En dat kleine inmiddels 6 jarige meisje, zat een paar weken geleden lekker te smullen van "onze" slagroomtaart. Kijk daar kan ik nu van genieten!
Heerlijk toch , klein gebaar grote vreugede. Tja je hoeft niet altijd een grote weldoener te zijn met een grote zak geld ,om een ander zijn dag een beetje zonniger te maken.
Het zijn vaak de kleine dingen die het verschil maken. Je moet het alleen wel willen zien he!

Over kleine moeite gesproken, ik wil niet in herhaling vallen....maar ik vertel toch nog even het volgende en hoop op de steun van degene die dit bericht leest:



Ik heb op mijn vorige blog bericht: kleine meid te koop. Heel veel warme reacties gekregen. Veel mensen vonden het "goed" waar ik mee bezig was. Toch heb ik meer hulp nodig, ik ben een officiele Europetition gestart: Stop kinderprostitutie & kinderhandel nu! Dit is een goedgekeurde petitie en rechtsgeldig. Ik heb tot nu toe maar 38 ondertekenaars en dat is natuurlijk veel te weining. Daarom geef ik nogmaals de link. http://stopkinderprostitutie.petities.nl/

De petitie kan ook annoniem getekend worden,( vink dan het vakje naam en woonplaats mogen getoond worden niet aan) vergeet niet de bevestigingsmail te activeren.( anders wordt je stem niet meegeteld) Hier worden wel naam, woonplaats en geboortedatum gevraagd, maar deze zijn alleen nodig om de stem rechtsgeldig te maken. Deze info wordt niet gepubliceerd en valt onder de wet persoonsgegevens.Er komt dan , annoniem te staan en als je er voor kiest dat je naam en woonplaats wel zichtbaar mogen zijn, dan is dit ook de enige info. die een ander kan zien. En ik kan me geen kleinere moeite, als wat 'KLIKJES" om je stem tegen kinderprostitutie en kinderhandel te laten horen. WANT ZEG NU ZELF , DIT MOET TOCH STOPPEN! MAAR DAT ZAL NIET GEBEUREN ALS ER MET DE ARMEN OVER ELKAAR GEZETEN WORDT!

Sorry hoor maar soms moet je even duidelijk zijn in het leven. En nu iedereen weer zo kan genieten van de heerlijke zonnestralen, is de batterij bij de meesten ook weer op geladen om weer met frisse zin aan de gang te gaan.Dus stop een klein beetje van de nieuwe energie in de vingers en laat je stem horen. Want dat veel mensen het heel goed van mij vinden dat ik de petitie gestart ben is mooi. Maar het zou zo mooi zijn als ik er ook wat mee kon doen straks, en dat kan alleen met heel veel stemmen. Anders sta ik in m'n hempie.....

Voor nu: geniet van de heerlijke Hollandse zon, en geniet van de kleine dingen die het doen.

Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 93375

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: