Weer in de krant - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Weer in de krant - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Weer in de krant

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

29 Juli 2010 | Nederland, Werkendam

Deze week werd ik gebeld door een journalist van AD Rivierenland. Of ze me mochten intervieuwen i.v.m. een artikel dat ze willen plaatsen over de reis naar Inida.

Maar natuurlijk, des te meer mensen het verhaal lezen over de problemen die daar zijn rondom de meisjes discriminatie en wat "wij"daar proberen tegen te doen. Des te beter.

Met wij bedoel ik niet alleen, stichting HVC of ik.............maar ook organisaties en stichtingen uit bv. Amerika ed. Het moet eigenlijk een internationaal netwerk van "hulp" worden. Het is net als alle andere dingen............hoe bekender, des te meer aandacht , des te meer mensen die bereid zijn te luisteren, te helpen en het gevolg daarvan is: meer/ betere hulp dat er geboden kan worden.

Althans dat hoop ik dan he.
Je hebt al zoveel "goede doelen"en stichtingen. En dat is in heel veel gevallen ook goed! Maar het mooie van stichting HVC is dat de directeur niet in een dikke "Mercedes"van het opgehaalde geld rond rijd, en er geen dure zaken lunches worden genoten, maar de eigen bammetjes worden meegenomen.

Dat is ook weleens fijn om te horen , want vaak gaat er enorm veel geld op aan dit soort "dingen" . Dan loopt de collectant de 1e 20 straten niet voor het goede doel, maar voor de luxe die de directie geniet.

Dat is ook 1 van mijn doelen, het naar buiten brengen van de doelen die bereikt zijn. Met o.a. foto's ed.
zodat een donateur kan zien: he kijk ...dat is er werkelijk van gedaan/gekocht. En ik heb er zelf geen enkel belang bij. Want ik sta niet op de loonlijst , ik doe dit op eigen initiatief. Daarom schrijf ik ook wat ik zelf wil, leuk of belangrijk vind. Mijn eigen mening of kijk op de zaken.

Ik ga nu genieten van een heerlijk kopje koffie. Volgende keer weer wat anders.

Groetjes Anja


  • 29 Juli 2010 - 15:51

    Irene:

    Kan je het stuk inscannen en toesturen als het gepubliceerd is?

    Thanks!

    Grusse aus Nieuwendijk

  • 29 Juli 2010 - 21:17

    Diana Van Den Heuvel:

    Beste Anja,

    Wil je nog even laten weten op welke datum het artikel geplubiceerd wordt?

    Groeten Diana.

  • 30 Juli 2010 - 07:23

    Syl Van Der Horst:

    Helemaal mee eens meiske!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 93341

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: