2e dag - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Juni 2010 | Nederland, Werkendam

Wat een bijzondere dag!

Vandaag ging er om 5 uur een sirene, iedereen uit bed! 5:30 begint de dienst in de chapel. Ik ben ondanks de weinige uren slaap best fit, en stap al gauw buiten mijn kamer. Daar heb ik gelijk 2 meisjes aan me hangen, ik wordt spontaan gebombardeerd tot mommy en ze brengen me naar the chapel. Inmiddels komen de meisjes overal vandaan, al gapend maar ik krijg van iedereen een vrolijke: goodmorning aunty te horen, met de bijhorende big smile.
Na een kort gesprekje met dr. Job zijn de meisjes klaar om te gaan zingen. Zo schattig de kleinste die present is is 3 jaar! Een kwartiertje zingen de meisjes mooie leidjes en dan wordt er kort een tekdt besproken. Zoveel enthausiasme en vrolijkheid om je heen dat werkt aanstekelijk dat je gewoon wel de hele dag met een lach op je gezicht rond loopt.
Mijn nieuwe vriendinnen laten me alles zien op het center, de keuken, de school, de boerderij met koeien onder de palmbomen! Kippen die 3x zo lange poten hebben dan wij die kennen haha. Ik ben zelfs op het dak van een gebouw geweest omdat ik de bergen moest zien. Enorme bijen nesten enz. Toen was het tijd voor onbijt 8:00, dus als je om 5 uur opstaat ,smaakt een warme maaltijd als ontbijt echt lekker! Speciaal voor ons "buitenlanders" hadden ze zoet wittebrood gebakken, jam en boter.........naast je rijst met groentesaus haha, kopje sterke thee met melk en veel suiker erbij, je zou het misschien niet zeggen maar ik heb heerlijk ontbeten.
Eindelijk had Rebecca even tijd zodat ik haar cadeautjes van mij en Elna kon geven. Ze heeft het nl. erg druk met regelen van van alles omtrent de conferentie. Ze is een van de ouste en het langste op het center, dus heeft wat leiding. Het blauwe voile shirt met het hemdjes eronder viel heel erg in de smaak, eigenlijk alles. En Elna , ik moest je heel hartelijk bedanken!
Na de lunch en de ontvangst van een belangrijk persoon, wat gepaard ging met een ere haag met vlaggen en de hele "fanfare"zijn we met onze groep van 15 Hollanders wezen shoppen in Coimbatore. Weer z,on geweldige rit met spookrijders, mensen met 4 man op de brommer ed. Zijn we toch veilig aangekomen in de stad. Je kijkt je ogen uit! De armoedige winkeltjes, maar wel alles te krijgen is. De bedelende kinderen, os en wagen op de weg en met gevaar voor eigen leven oversteken naar net die ene winkel aan de andere kant van de weg.
Voor zón 400 meisjes hebben we beren en poppen gekocht en voor de oudere meisjes ( 100) een mooie badhandoek met een stuk zeep. dit werd geschoken door Pro live.
Er werden nog wasknijpers en snoep gekocht. De manndverband kopen we volgende week want daar was geen tijd meer voor. Je moet begrijpen dat zulke aantallen heel wat voeten in aarde heeft! Maar ontzettend leuk!
S'avonds was een feest programma in de chapel voor de kinderen. De kleinste kregen een beer of pop en de grotere de badhandoek met zeep. Vaak onder luid gejuich, omdat Jan gek deed of ome Gerrit die een jodel concert door de microfoon weg gaf! op het eind kregen ze allemaal een stuk snoep en een grote speelballon met z'on elastiek eraan. Al met al was het vertederend om te zien, die glunderende smoeltjes, de beren door het plastiek verpakkingsmateriaal heen kussen, het enthausiaste gejuich...............een zeer geslaagde avond voor de meisjes maar ook voor ons, want wat is het geweldig dat je aan zoiets mag meedoen..............een kind dolgelukkig maken. Op de film gaan ze ook heel graag! Ik heb heel wat lachende zwaaiende kids geflimd, met het schempje naar hun toe zodat ze zichzelf konden zien. Dat is leuk!
Om 21:00 gegeten, lekker pittig! Dan is de dag hier echt wel om hoor, als je om 5 uur op staat. O ja er zijn nu al 2 baby's in het center, 1 van 4 maanden oud en 1 baby van 6maanden, Suzanna. Ik heb dit kleine schatje al lekker even vastgehouden. Maar het meisje dat verantwoordelijk voor haar was, gedroeg zich als een kleine moeder...even vast houden maar dan snel weer terug. iedereen zorgt hier voor elkaar, dat is heel mooi om te zien.
Morgen hebben we de 1e dag van de conferentie, en dus een vol programma. Ik hoop de volgende keer wat foto's op de blog te plaatsen.
De groetjes vanuit een warm maar bewolkt Coimbatore!

Anja





  • 25 Juni 2010 - 09:14

    Irene:

    Mooi om te lezen, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!

    xxx

  • 25 Juni 2010 - 11:02

    Bianca:

    Wat een mooi verhaal! Super dat je het zo goed naar je zin hebt! En geweldig dat je die kindjes al zo blij hebt kunnen maken!

    Veel plezier nog!

    Groetjes,
    Bianca

  • 25 Juni 2010 - 19:47

    Mama:

    Anja weer even een berichtje van ma. Alles is prima hier, Wout heeft vanmiddag 3uur geslapen, het is nu 9.30 dus tijd voor naar bed te gaan maar hij is nog zo vrolijk, hij is constand bij pa hij is al mee naar de tuin geweest en hij noemt de ventilators bij elna in de winkel airco.Ik heb gelezen datje heel wat ziet en je het mooi vind hoe de kinderen met elkaar omgaan.Je zult veel te vertellen hebben als je thuiskomt. elna is naar de camping dus dat duurt een paar dagen voor je wat van haar hoort, maar wel veel groetjes van ons allemaal en een dikke knuffel. Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: