Noodkreet, die ik even door geeft..... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Noodkreet, die ik even door geeft..... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Noodkreet, die ik even door geeft.....

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 November 2010 | Nederland, Werkendam

Zoals vele mensen misschien weten doe ik zo nu en dan vrij willigerswerk voor stichting HVC. Op het moment iets minder omdat ik het druk heb met het Disha project, straks mijn nieuwe baan enz. En mijn oudste heeft laatst geklaagd dat mama te weinig tijd voor hem heeft......dus tandje terug, beetje gelijk had hij wel. Ik heb ook maar 1 paar handen he!

Maar ik kreeg een mail van de stichting met als kop titel : noodkreet vanuit Pakistan! Nu weet iedereen wel van het nieuws wat daar aan de hand is en voor de meeste is het alweer "oud nieuws". Maar onlangs is de directeur van de stichting in Pakistan geweest om bij een project te kijken, en hij was getuige van zeer schrijnende en onmenselijke discriminatie praktijken. Die door onze Nederlandse pers angstvallig buiten het nieuws gehouden worden. Ik heb beloofd om zonodig te helpen vandaar dit blog bericht. Stuur het gerust door.



Lees hier het verhaal:

Directeur Jan Bor heeft van 12 tot 19 november jl. een bezoek gebracht aan Pakistan. Na de overstromingen in de zomer van 2010 heeft stichting Hulp Vervolgde Christenen zich ingezet voor hulp aan de getroffen christenen. Waar alle getroffen Pakistanen hulp krijgen van hulporganisaties, wordt de christenen elke vorm van hulp ontzegd. Deze christenen hebben samen verscheidene tentenkampen gebouwd. Hier proberen zij te overleven. Jan Bor bezocht zo’n tentenkamp, hij vertelt hierover:

“Het is onvoorstelbaar hoe deze christenen gediscrimineerd worden. Tijdens de watersnoodramp kregen zij al geen hulp. Er zijn mij verhalen verteld over christenen die op het dak van hun huis zaten te wachten op hulp, maar niet werden gered. Anderen zaten op kleine eilandjes te wachten, maar de boten voeren gewoon langs als men wist dat er christenen zaten. En ook nu worden zij nog steeds verstoten van hulp.Waar andere landgenoten weer aan de wederopbouw zijn begonnen, krijgen christenen de kans niet. Het enige wat zij kregen was een stapel zeilen. Daar hebben zij een primitieve tentenkampen mee gebouwd. Wat ik ook erg schrijnend vind, is dat de christenmeisjes niet meer veilig zijn. Zij kunnen niet over straat, want dan zijn zij hun leven niet zeker. Verkrachtingen en moord zijn aan de orde van de dag. Alleen als zij volledig bedekt zijn, zoals moslima's kunnen zij over straat.Sommige christenen hebben niet hun huis verloren in de overstromingen, maar ook zij kennen onderdrukking. Velen van hen worden overvallen. En elke dag leven zij in angst. Soms wordt het zo gevaarlijk, dat ze alsnog hun huizen moeten verlaten. Ik vind het vreselijk dat de christenen overal gediscrimineerd worden en ook nog eens opgejaagd worden en elke dag in angst leven. Er moet een gebed op gang komen voor Pakistan. Voor al de christenen in het noorden die helemaal niets hebben en die continu gevaar lopen. Wij willen de christenen laten voelen dat we met ze mee leven. Het gevaar kunnen we niet voor ze wegnemen, maar we willen toch proberen ze een beetje een menswaardig bestaan te geven. Een klein voedselpakket kan al een weldaad betekenen voor deze mensen. Het zegt: “Iemand geeft om je. Zij staan naast je.” Ook onze lokale hulpverleners leven in gevaar. Zij hebben van de Taliban een brief ontvangen met daarin de mededeling dat ze onmiddellijk moeten stoppen met al hun activiteiten. Zij hebben ons gebed nodig, want ook zij zijn hun leven niet zeker.“

Kunt u zich voor stellen deze winter in een tent te wonen?


Dit is wat vele christenen in Pakistan te wachten staat. Hun enig vooruitzicht is een koude winter in een tent, weinig voedsel en elke dag de angst dat jouw familie iets wordt aangedaan. Verstoten van hulp en bescherming moeten zij deze winter door zien te komen.

Laten wij ze in de kou zitten? Laten wij hen honger lijden? Stichting Hulp Vervolgde Christenen wil deze christenen een helpende hand bieden. Helpt u mee?


Met € 5,- geeft u een deken, € 10,- en kunnen wij iemand kleding geven.
Met €20,- geeft u een gezin twee weken te eten én krijgen zij een kinderbijbel

Tel. 0183-563628

info@stichtinghvc.nl

Overige informatie

Kamer van Koophandel:
18084430

Bankgegevens:
ABN/AMRO rek nr. 561455139
Giro 3134057

ANBI:
De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling)
Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar.


Volgende keer weer een verhaal van mijzelf.

Anja


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: