Het is bijna zover, morgen gaan we vliegen! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Het is bijna zover, morgen gaan we vliegen! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover, morgen gaan we vliegen!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

21 Juni 2010 | Nederland, Werkendam

De koffer staat gepakt, ben ik niets vergeten? Handbagage met een boek, fototoestel, camera en natuurlijk de sokken voor Anja's koude voetjes! Want ik vind die airco in een vliegtuig zo koud! Spannend en ik ben toch stiekum wel wat zenuwachtig!

De koffer is weer eens te zwaar, niet teveel maar wel een beetje. Maar het zijn veel spullen voor een ander. Cadeautjes, toiletartikelen, snoep enz. En toen............moesten mijn kleren er ook nog in. Tja vrouwen nemen altijd te veel mee he!

Afscheid nemen, daar zie ik erg tegen op. Peter brengt mijn naar Schiphol, dus van mijn "husband"kan ik daar afscheid nemen. Maar de jongens en dan vooral Teun, dat zal nog wat worden. Daan verkondigd: mam ik zal je wel missen , maar ik ga niet zo janken als Teun hoor! Want ik ben al een stoere werkman! Met alle drukke bewegingen erbij als bewijs. Wout krijgt een VIP behandeling bij opa en opa "Paardjes" en zal bij mijn terug komst eerder een spandoek met de leus hebben: mama, blijf nog maar even weg! Ik wordt zo hard verwend!

Maar Teun....mijn oudste zoon, moederskindje. Altijd kroelen met z'n moeder ( maar soms ook lekker ruzie maken) Die heeft er z'on moeite mee, mama....die kan hij niet missen, al staan er gouden bergen tegenover dat doet hem niets. Dus morgen na het middag eten brengt papa hem naar school. Zodat dramatische afscheidsrituelen bij het schoolhek vermeden kunnen worden.
Het is even een drempel waar hij overheen moet. Iedereen, papa, oma en opa zullen er alles aan doen om het leuk voor ze te maken.

Mijn keel knijpt ook al dicht bij de gedachte om dat betraande gezichtje achter te laten. Maar dat zijn momenten. Want we gaan ervoor! Ik ga naar India! Wie had dat een half jaar geleden kunnen bedenken? Ik niet! Het leven kan soms een rare wending krijgen, deze keer was het een positieve wending.

Ik heb er reuze zin in, ik hoop toch zo dat er nieuwe projecten van de grond kunnen komen. Althans de beginnnetjes dan. Want Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Wat ik ook te gek vind is dat de media ons heeft geholpen met de aandacht voor het verhaal en de actie loopt heel goed!
Er kunnen al wat Tuk Tukjes vol geladen worden hoor!

Ik kijk er ook erg naar uit om onze ( van Elna's gezin en de onze ) sponsor dochter Rebecca te ontmoeten. Ze krijgt in de periode dat wij in het Michael Job center verblijven te horen of ze geslaagd is voor haar studie, spannend! Ze hoopt 19 juli 19 jaar te worden en als ze geslaagd is wil ze gaan studeren op de universiteit voor computer sience. Dus een dame met ambities! Ik heb net tewijl ik dit schreef met haar kortstondig gechat!Ping z'on rood dingetje in mijn beeldscherm : Rebecca chat:
voor het eerst in mijn leven heb ik
dus gechat! haha want ik ben daar
niet zo in thuis. Ze is een lieve meid ,wenst me een veilige reis en Gods zegen! Kijk dat is nog eens lief!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en wensen die ik tot nu toe heb gekregen, die neem ik mee in mijn gedachten als ik morgen "in de lucht zit"


  • 21 Juni 2010 - 12:57

    Liesbeth:

    Geniet er van Anja, voor je het weet, is het voorbij ;)

  • 21 Juni 2010 - 12:59

    Mineke Bosma:

    Hallo Anja , een hele fijne reis toegewenst.

    Doe de meiden de groeten van ons!

  • 21 Juni 2010 - 13:12

    Jacolien:

    Ik wil (en ik ga ervanuit dat ik ook namens Jan mag spreken) een heel fijne tijd toewensen in India!
    Hopelijk kan je daar veel betekenen voor de mensen, en dan vooral de meisjes!

    We wensen je ook heel veel sterkte met afscheid nemen van Peter en de kids. Het zal vast niet gemakkelijk zijn.

    Als er verder nog hulp gewenst is, geef dan maar een gil. Dit geldt overigens ook voor Peter!

    Tot snel! En een heel goede vlucht gewenst!

    Liefs, Jan & Jacolien

  • 21 Juni 2010 - 14:57

    Henk En Jose:

    Hoi Anja

    een hele goeie reis toegewenst en veel succes daar in India.

  • 21 Juni 2010 - 16:13

    Elna:

    He zusje,

    Nou het gaat dan eindelijk gebeuren!!!
    Geniet van alles en geef onze dochter een dikke zoen!
    Wie weet komt het er nog eens van om met je mee te gaan(dan moet ik eerst plat gespoten worden).
    We zullen die kleine aap lekker verwennen en de andere vinden het nu even moeilijk, maar als je straks terug bent zullen ze nog wel eens zeggen ga nog maar even weg want we zijn zo verwent bij opa en oma!

    Een dikke kus van ons allemaal!

    je zusje.xxxxx

  • 21 Juni 2010 - 17:02

    Johannetta:

    He Anja,

    Ik wens je een veilige reis en een leuke 10 dagen daar.
    geniet ervan!!!!

    3 dikke zoenen van Jo!

  • 21 Juni 2010 - 17:38

    Tante An:

    hoi anja een goede reis
    geniet er van groetjes
    ome zeger en tante an

  • 21 Juni 2010 - 17:59

    Anja:

    Iedereen bedankt voor de lieve woorden/wensen! Ik ga mijn best doen om er wat van te maken!
    Nu eerst een reis van ruim 24 uur voor de boeg!
    ( met wachtijden dan he)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: