Kerstmarkt van de Morgenster een groot succes!!! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Kerstmarkt van de Morgenster een groot succes!!! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Kerstmarkt van de Morgenster een groot succes!!!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

17 December 2010 | Nederland, Werkendam

Donderdag morgen heb ik op basisschool de Morgenster in Sleeuwijk 3x een presentatie geven over het Michael Job center en het nieuwe project: annonieme vondeling centers India. De school had deze projecten dit jaar gekozen om de opbrengst van de kerstmarkt aan te schenken.

Gezien dat ik degene was die de "aanvraag"van het doel had ingediend, mocht ik er het een en ander over vertellen. Eerst aan 2 groepen 4 daarna 2 groepen 6 en als laatste 2 groepen 5. Ik had het verhaal rondom de meisjes discriminatie en de vele baby meisjes die vermoord , achtergelaten worden aan iedere groep verteld. Wel op een niveau dat bij de groep paste, want ik wilde geen nare dromen veroorzaken natuurlijk.

De kinderen verdienen echt een pluim, want ze hebben heel goed geluisterd, naar de foto's gekeken en veel vragen gesteld. Gelachen om de grappige foto van een meisje in een boom etc.Alle kinderen hebben enorm hun best gedaan om de mooiste creaties te maken, die ze weer verkochten op de kerstmarkt. een aantal hadden thuis koekjes gebakken, van servies etagieres gemaakt etc.

Velen hebben de schouders eronder gezet om er een spectaculiare kerstmarkt van te maken. Er waren zelf gebakken appeltaart, appelflapjes, koekjes, sate, erwtensoep, worstjes, broodjes, chocomelk, gluwein enz.Er werden pepermuntjes verkocht en de prachtige exclusieve creaties van de kids zelf natuurlijk! Er werd nog gezongen bij de vuurkorven en ondanks de sneeuw die rijkelijk uit de lucht viel, was het aantal bezoekers groot!

Dat het kerstgevoel groot was en dat het "doel"vele mensen aansprak, was merkbaar aan de grote opbrengst van de kerstmarkt! Er werd voor zón € 2200,00/€ 2300,00 verkocht. En dankzij een aantal extra gulle gevers waren er geen kosten voor de marktkraampjes en werd er uit eigen zak een groot aantal flessen gluwein geschonken voor de verkoop op de markt. Het samenhorigheids gevoel om baby's een kans te geven in een ver vreemd land was groot!!!

En of dat allemaal nog niet mooi genoeg was, kreeg ik vandaag te horen dat een annonieme gulle gever het bedrag had aangevuld tot € 3000,00!!!!!!!!!!!!! Ik weet niet wie u bent, maar namens mij en vele kindertjes ontzettend bedankt voor dit gulle gebaar! Maar mijn dank gaat uit naar iedereen die een deel heeft uitgemaakt van de kerstmarkt.

Degenen die het geheel hebben georganiseerd, bedankt voor het vele werk want er zijn vast heel wat uurtjes aan vooraf gegaan zijn. Alle meesters en juffen en kinderen van de Morgenster voor hun creatieve inzet. En het doorvertellen van mijn verhaal.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte hoe het verder gaat met het project. Het gaat soms niet zo snel als je zou willen, je hebt te maken met vergunningen en "ambtenaren" . En dat is in Nederland soms al een ramp laat staan in India! En het idee omdat het "papierwerk"nog niet afgerond is,er nog iedere dag baby's vermoord worden die anders misschien een kans zouden hebben in z'on center, dat is zo frustrerend! Maar je moet doorgaan anders veranderd er nooit iets. De mensen van stichting HVC doen ontzettend hun best om de realisatie zo snel mogelijk waar te maken.

Maar het verwarmd mijn hart dat er zoveel mensen hetzelfde voelen en hun steentje willen bijdragen aan het realiseren van dit project. Dat is nu eens een kerstgedachte, je inzetten voor een kindje uit een vreemd ver land dat je helemaal niet kent, maar toch het allerbeste van de wereld toewenst.

Daarom, iedreen een gelukkig en gezond 2011 toegewenst!

Anja

  • 18 December 2010 - 09:33

    Elna:

    He zus wat heb je weer een prachtig stuk geschreven.
    Er is ienderdaad heel heel veel werk verzet en ik wil nog een kleine aanvulling aan dit geheel geven.
    Degenen die het meeste werk hebben verzet achter de schermen zijn de ouderwerk groep. Die meiden hebben er voor gezorgd dat er sponsors waren voor al het eten en drinken, alles ingekocht, gezorgd dat de kramen er op stonden en dat alles op het eind weer keurig opgeruimd werd!!!!!!!!!!! Zonder deze dames en alle uren die ze er in hebben gesoken was er geen kerstmarkt. Dus dames een super groot kompliment voor weer een geslaagde kerstmarkt!!!!!!!!!!!
    En wat een bedrag, daar kan in India heel veel mee gedaan worden. Super!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: