Interview in Kek Mama magazine - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Interview in Kek Mama magazine - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Interview in Kek Mama magazine

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 November 2011 | Nederland, Werkendam

Ja hoor daar was hij dan, het kek Mama magazine. Een tijdje geleden ben ik samen met m'n zoontjes naar Den Haag geweest voor de fotoshoot, voor een foto die bij het interview geplaatst zou worden. Het gaat over waarom ik betrokken ben bij het Project Disha en wat het inhoud, en wat mijn kids ervan vinden.

Het is gepubliseerd in het nov/dec. nummer, op blz 128/129 ( bijna achterin) Het grappige was dat we allemaal in het blauw gestoken op de foto moesten, en er nu een grote zwart wit foto in staat. En je wilt zoveel mogelijk vertellen, en er wordt maar een gedeelte ( begrijpelijk want ik praat veel;)) wat je verteld hebt vermeld. Ik hoop natuurlijk dat veel mensen het artikel lezen en even de moeite nemen om op de vermelde website van http://www.project-disha.nl te kijken en ons op wat voor manier dan ook willen helpen.

Het leuke is dat er nu een vrijwilligster uit Nederland in het hostel werkt. En ik krijg via haar mooie foto's en verhalen. Die kan ik mooi gebruiken voor de maandelijkse nieuwsbrief, die we willen gaan maken!

Verder kan ik met grote trots vertellen dat van de 1e groep dames (22) die geslaagd zijn voor hun coupeuse diploma,er 13 vrouwen zijn die zo goed zijn in hun nieuwe beroep ,dat ze al mooie opdrachten krijgen. Ook van plaatselijke priesters om van die mooie toga's te maken! Nu hebben ze plannen om gezamelijk een bedrijfje te starten!!! Ik ben daar zo trots op, dat is nu precies wat we hoopten te bereiken! Moet je nagaan 1½ jaar geleden zaten deze vrouwen in de sloppen, met een uitzichtloze/ troosteloze toekomst, en nu zijn het ( bijna) trotse, zelfverzekerde ondernemers!! Dat vind ik zo ontzettend stoer. Niet alleen financieel het beter hebben, maar ook door een enorme boost aan hernieuwd zelfvertrouwen zo ver komen in 1½ jaar tijd. Zij kunnen het weer leren aan hun dochters, buurvrouwen enz. zodat het een voorbeeld aan anderen kan zijn, dat er best hoop kan zijn ( hetzij met een beetje hulp van buitenaf)

Deze dames hadden maar € 200,-- nodig om hun bedrijfje op te starten. Want ze hadden hun naaimachine van de cursus natuurlijk al. Moet je nagaan voor € 16,-- per vrouw, een bedrijfje starten. Dat is natuurlijk niet zo luxe als wij het gewend zijn, maar ze doen het wel. Dat geld is gedoneerd door iemand die het een mooi project vond. In december gaat Vinita naar Jammu om de dames te helpen, en hopelijk getuige van de "opening" te zijn.Dit is dus het voorbeeld van geef de arme geen vis, maar een hengel en leer hem vissen. Zodat hij zichzelf in de toekomst van vis kan voorzien.

hopelijk gaat het met de 2e groep dames straks ook zo goed, en kan de 3e groep beginnen!

Iedereen een fijne dag,

Groetjes van een super trotse Anja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 93382

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: