Kleine wasjes, grote wasjes....... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Kleine wasjes, grote wasjes....... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Kleine wasjes, grote wasjes.......

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Januari 2012 | Nederland, Werkendam

Een aantal maanden geleden was mijn wasmachine kapot. Na 15 jaren van noeste arbeid
gaf ons machientje het op. Tja en dan merk je pas hoe belangrijk zo‘n apparaat in een gezin met kinderen is! Wat was ik blij toen ik dezelfde week nog een nieuwe kon aanschaffen , met een grotere trommel voor nog meer “wasgemak” .En sindsdien draait deze “vervanger” op volle toeren al m’n
wasjes lekker schoon.

Hier moest ik aan denken toen ik deze week een mail van Vinita uit India kreeg, de wasmachine
van het meisjes hostel was kapot en totaal versleten. Talloze keren gerepareerd maar er was nu geen redden meer aan. Maar wat wil je met ruim 85 meisjes! Arme wasmachine dan had de mijne het zo
slecht nog niet;) Nu wil het vreemde dat het in Delhi India nog kouder is dan bij ons in Holland! Maar 3 graden, en dat is voor mensen uit Delhi echt heel erg koud! Daarom zijn ze ook heel blij met de warme spreien en warme truien die ze van een gul Hollands echtpaar hebben gekregen. En nu doen de meisjes hun was met de hand , buiten….met die kou brrrrrr blauwe handjes. Kun je het voorstellen dat je eigen kind dat moet doen?

Daarom wil ik graag een geld in zamelen zodat ze een paar nieuwe wasmachines kunnen aanschaffen voor het hostel. Ik heb al eens de € 0,75 actie gehouden, een kleine bijdrage die bijna iedereen wel kan missen . Nu wil ik op dezelfde manier “actie wasmachine” starten.
€ 0,75 voor 1 wasje!
U kunt uw “wasje” overmaken o.v.v. Project 8085 “actie wasmachine” naar:
Stichting HVC
ABN/AMRO rek nr. 561455139
Giro 3134057

Wie helpt met een “wasje” zodat de meisjes niet meer met de hand in de kou hun kleren
moeten wassen? Want zeg nu zelf , een mooie tekening maken in een warme kamer is toch veel leuker dan met de hand je jurkje wassen!

Binnenkort gaan er mensen v/d stichting het st.Michael hostel bezoeken, wat zou het toch mooi zijn als zij het geld voor de wasmachines zouden kunnen overhandigen.

Uiteraard volgt een bericht of actie wasmachine gelukt is.

Voor nu, iedereen een heel fijn weekend.

Anja





  • 14 Januari 2012 - 07:02

    Elna:

    He zus,

    Ga zometeen even in het potje op de toonbank kijken wat daar in zit.
    Vast wel heel veel wasjes en ga dit vanavond gelijk overmaken.(met wat extra's van Jip! natuurlijk)
    Zo dragen mijn klanten ook een steentje bij!
    Zal dit ook in de Jip! nieuwsbrief vermelden dan weet iedereen waarom het potje leeg is en weer gevult moet worden!

  • 16 Januari 2012 - 19:12

    Johannetta:

    Hoi Anja,
    Moet er ook niet aan denken dat mn wasmachine het niet meer doet.
    Ga een paar "wasjes"overmaken.
    En als iedereen dat nu doet, zal je project, wasmachine, zeker slagen.
    Succes!
    Gr Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 93127

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: