Anja in de jungle - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Anja in de jungle - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Anja in de jungle

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Juni 2010 | Nederland, Werkendam

Anja in de jungle

Vandaag ( dindsdag 29 juni) was een fantastische dag. We zijn s'moregns naar de kokosnoot plantage die bij het MJC hoort gegaan. Daar werden de kokosnoten uit de boom gehakt. We kregen allemaal een kokosnoot met een rietje om de melk te drinken. En later sneden ze het kokos los om op te eten. Ns een hele rondleiding over het terrein zijn we met de bus naar de boerderij van het Michael Job center gegaan.
Dat was 60km maar door de wegen ed. was het een lange rit. En het was zeeeeeeeeeeeeeer warm. Onderweg stopte de bus opeens, even later kwam er iemand terug met een gigantische bos babanen . voor iedereen in de bus. Van die kleine zoete. We kwamen door drukke straten met ontelbare kleine winkeltjes in van die krotjes.
We gingen noordelijker en het was daar nog warmer. Nu hoor ik dat het in Holland ook warm is. Nou zo warm als het hier was pfffffffffffff. Op een gegeven moment werd het steeds groener en kwamen we in de heuvels met op de achtergrond hele grote bergen.
We gingen bij een wel kijken die dr. job had gekocht. Deze moet binnenkort de boerderij die 6km verderop lag voorzien van water. Zodat ze rijst kunnen gaan verbouwen en groenten ed. voor het Michael Job center. Dat was in de jungle en ik vond het fabtastisch! Grote bamboe bomen, grote hele grote rode mieren enz. Na een stukje lopen kwamen we bij de rivier aan die de well voorziet van water. Daar konden we bij een irrigatie pomp even lekker onze overhitte hoofden af koelen , heerlijk!
Na een korte rit kwamen we bijde boerderij aan. meneer van der Zaag mocht het lintje doorknippen zodat de boerij officieel geopend werd. Heel de band er weer bij om de feestvreugde nog wat groter te maken. We hebben een katoen plantage gezien, rijstplatages en een prachtig uitzicht! Na een hele gezellige middag die gepaard ging met lekker in de regen staan tot elkaar natgooien haha. Er was door dr. Job een feestmaal beloofd , nou die hebben we gehad! mango, vers gebakken vis, enz een beker versgeperste limoensap en echte cola! Alles waas erg lekker en veel. Er volgde een prachtige zonsondergang . Er waren een paar oudere meisjes meegegaan. Dat was voor hen extra bijzonder omdat ze weinig van het terrein af komen. Ze wilden dat Michael uit onze groep voor ze danste maar dat durfde hij niet tegenover die 6 meiden. Brommer rijden op het terrein met meisjes achterop dat vind hij wel leuk. Toen heb ik me maar aangeboden als slachtoffer. Ik moest gek doen want ze wilde lachen...de vogeltjesdans is nu ook in India bekend hoor haha.

Na een lange zeer warme en vermoeiende busreis waren we weer thuis. Even lekker gedouched en nu u ga ik lekker slapen want ik kan mijn ogen bijna niet meer open houden.

Anja
ps. kan iemand please vertellen hoe Nederland het doet met het WK????????

  • 30 Juni 2010 - 03:58

    Ton Trooster:

    Hoi Anja,
    prachtige verhalen, ik voel me weer helemaal terug. Zou je "onze" 4 meiden een grote hug willen geven en zeggen dat we ze vreselijk missen en elke dag voor hen bidden. Het zijn Samantha, Zilla, Rubia en Pamela. Ook het zusje van Samantha, Betheseba, hoort wel een beetje bij ons, hoewel ze al een sponsor heeft. Therese (mijn vrouw) en ik zijn zeer zeker van plan om snel weer terug te gaan naar het MJC. Als je terug bent in Nederland krijg je het niet meer uit je systeem.
    PS. Nederland moet vrijdag in de kwartfinale tegen Brazilie :)
    Lieve groetjes en Gods zegen, we bidden voor jullie allemaal,
    Ton en Therese Trooster uit Vlaardingen

  • 30 Juni 2010 - 05:53

    Irene:

    Gave outfit!!!! Koop er nog wat, een paar kleurige. Heerlijk voor op de bank in de winter met een wijntje in je hand!!!

    xxx

  • 30 Juni 2010 - 08:13

    Anja:

    Hoi Irene,

    Lachen joh z'on outfit kopen! het was te groot. Ga je naar een kelder waar Indische collega's achter de naaimachine zitten en het terplekken vermaken. Wilt u de mouwen erin mevrouw? want die zitten er los bij.Wel ja joh heb jij ook weer wat te doen hahah. In die winkel van 5 verdiepingen werken 1200! mensen. een bediende voor elke klant zou ik maar zeggen. En dan nog alle collega's die zich ermee bemoeien.
    Het voelden als shoppen op de pc! En dan was ik Estelle Gullit haha. Ze liepen het vuur uit hun sloffen en ik kreeg thee enz. Ik kom gewoon terug hoor, en dat wijntje drinken we zeker op jou feestje! Gesprekstof zat! Alleen moet ik nog mijn stem terug krijgen, want ik mouw natuurlijk weer veel te veel hahaha.

  • 30 Juni 2010 - 10:18

    Johannetta:

    He anja,

    Toch weer bananen lees ik, lekker hoor.
    Ook ik zat met de tranen in mn ogen bij het verhaal over die meisjes heftig hoor, het zou niet zo mogen zijn, wat die kinderen allemaal al op zeer jonge leefdtijd mee maken.
    Het valt mij ook op bv op tv dat mensen in wat voor misere ze zitten altijd lachen.
    Maar dat achter zo'n lach heel wat schuil gaat.

    Wat een reisverhalen, ik denk dat je er als je terug komt wel een boek over kan schrijven.

    En zie je nog mooie stoffen voor je tassen?
    Oh ja, Felicia is geslaagd voor haar her-examen, en wat het voetbal betreft, ik denk niet dat ze het vrijdag halen, maar ja wie weet hebben ze geluk.

    groetjes Jo

  • 30 Juni 2010 - 13:07

    Diana Van Den Heuvel:

    Beste Anja,

    Die heerlijke kleine zoete banaantjes zijn wel erg lekker volgens mij kun je er niet een paar meebrengen (haha) en wat een leuke foto's weer.
    Wat het WK betreft wij gaan gewoon voor de finale,maar Brazilie zal wel moeilijk worden vrijdag.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Groeten Diana.

  • 30 Juni 2010 - 14:35

    Jisca | StichtingHVC:

    Hahaha... ja de vogeltjesdans heb ik ook eindeloos met ze gedanst. Vooral met de jongste kids. Heerlijk he?!!

    Geniet ervan!!
    Jis

    PS: Was het gelukt met het uitdelen van de briefjes?

  • 30 Juni 2010 - 18:50

    Mama:

    Hallo Anja even wat nieuws
    uit Sleeuwijk, hier is alles ok, ook met Wout,die ging helemaal uit zijn bol want de jongens van Elna die waren even hier om de raporten te laten zien, opa heeft een hele gote Woud magneet bij zich want het is opa en het blijft opa.Je hebt weer veel gezien en beleefd prachtig. Ik hoop dat je morgen ook nog kunt genieten voor je morgenavond weer naar huis toekomt.Diiiikkkkkeeeee kroel en ddddiiiikkkkkeeeeee kus van Woud en veel liefs en dikke kus van mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 93376

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: