Fotoshoot Disha-Fashion........... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Fotoshoot Disha-Fashion........... - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Fotoshoot Disha-Fashion...........

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Oktober 2010 | Nederland, Werkendam

Ik hoor regelmatig van mijn zus Elna (van JIP! Sleeuwijk) dat veel mensen de oproep lezen voor: Meisjes modellen gezocht voor een fotoshoot van het nieuwe label Disha-fashion........

En dat ook veel mensen het adres van deze site en mijn email adres opschrijven omdat ze graag hun dochter willen opgeven. Maar veel echte aanmeldingen krijg ik niet. En dat komt omdat veel mensen toch denken: ja mijn dochter zal toch wel geen kans maken. Daarom heb ik bij voorbaat ook op de oproep vermeld: beugel, sproetjes, bril.... maak niet uit , als je maar een sprankelende uitstraling hebt en het leuk vind om mee te doen.

Natuurlijk wil ik een aantrekkelijk eindresultaat! Maar wie zegt mij wat daarvoor de standaard is? Wat vind ik leuk aan een kind? pretoogjes, een echte spontane lach. Want ieder kind heeft toch iets moois! Welke moeder vind haar dochter nu te lelijk om te denken dat ze niet goed genoeg hiervoor zal zijn?

Je wordt als kind al genoeg afgewezen op onzinnige dingen. Ik weet nog goed dat ik een soort auditie moest doen om een rol te bemachtigen in de school musical. Ze vonden mij goed maar weet je waarom ik in het koortje gezet werd???? ( terwijl ik echt geen zang talent ben) .............ja Anja je bent echt geschikt voor deze rol, en je doet het hartstikke goed ,.....maarre ja..ehhh je kunt niet zo heel erg goed leren, enne dan zijn we bang dat je door na schooltijd te repeteren je huiswerk in de "knel"komt.... ik kwam thuis kwaad en verdrietig! Ik moest al altijd mijn best doen om voldoendes te halen, was niet echt een popie jopie op school! Dit zag ik als mijn kans om eens een andere kant van mezelf te laten zien, om ook eens te stralen niet dat 6je te halen maar een 10 neer te zetten!

Wat was het resultaat?... 90% van de gekozen kinderen die een rol kregen in de musical waren de "studiebollen" die later naar het gymnasium/ ateneum en havo gingen. Ik kan me er nu nog nijdig om maken! Omdat ik niet de enige was in dit pakket. En in het "echte leven" gaan dingen ook vaak op deze manier. Heb je een mooi gezicht een mooi figuur, wedden dat jij die baan eerder hebt dan dat doosnee typje! Ook al is die ander eigenlijk geschikter, het is een dom iets wat uit het holbewoner tijdperk afstamt.

Daarom wil ik het anders aanpakken!
Zeg nu zelf, toen je je kind voor het eerst in je armen hield. De eerste gedachten waren :oooo wat ben je mooi en lief en speciaal!! Ook al moest je kindje nog even bijtrekken van de bevalling en zat het onder de kreukels haha. Daar ben je als kersverse moeder vaak blind voor, want je ziet door de liefde die je voelt voor je kindje alleen het mooiste kind van de wereld, en dat is het natuurlijk ook! Nou dan is het niet meer dan eerlijk dat dit speciale kind als het groter wordt ook alle kansen van de wereld krijgt!

En dat begint met de kleine dingen. Niet gelijk kinderdromen de kop indrukken door een mening van de samenleving. Daarom is iedereen welkom om zich aan te melden voor deze fotoshoot, ook al ben je een kilo-tje zwaarder dan je klasgenootjes. Maar heb jij een stralend koppie? Dan zien mensen dat op de foto, en wie zal er nu niet blij zijn als een spiegel van de samenleving getoond wordt? Heb je een bekend actrice wel eens gezien zonder make-up en haar styliste , kapster enz? Nou dan kon het gewoon je buurvrouw zijn hoor, en misschien is die nog wel veel knapper haha.

Dus denk nu niet: het zou leuk zijn, maar die of die zal wel weer mee mogen doen........dat beslis ik! Maar er zijn natuurlijk maar een bepaald aantal meisjes nodig, dus af vallers zullen er wel zijn. Maar dat is niet dan persoonlijk bedoeld.

Wil je nog eens lezen wat Disha-fasihon is en waar het voor staat klik dan op dze link:
http://anjadenhollanderversteeg.waarbenjij.nu/Reisverslag/?Nederland/Gezocht%3A+stralende+kinder+fotomodellen%21%21/&subdomain=anjadenhollanderversteeg&module=site&page=message&id=3634681

En aan alle leraren: Ik hoop dat die instelling inmiddels wel is veranderd! Ontplooien is belangrijk, maar je moet er wel de kansen voor krijgen. En dat mijn favoriete leraar die ik zo ontzettend lief vond, eindeloos geduld met mij had! Mij dit indertijd vertelde, dat ik om bovengenoemde redenen niet mee mocht doen aan de musical ben ik nooit vergeten. Maar hij is ondanks alles toch mijn favoriet gebleven hoor! Ik kwam jaren nadat ik van school was mijn rapport laten zien, mijn Mavo diploma ( wat volgens de leraren onmogelijk voor mij zou zijn) en na het behalen van mijn MTS diploma moest ik zelfs een kort bemoedigend toespraakje voor groep 8 houden: geef niet op! als je echt wilt kun je veel meer dat men je wil doen geloven.

Niets is fijner om als iemand zegt: dat kan jij niet! Het ongelijk te bewijzen, om door je stinkende best te doen en zo nog meer te bereiken dan eigelijk de bedoeling was! En weet je die : leraar heeft me toch altijd aangemoedigd toen hij zag dat de wil erin zat. Hij was altijd blij en trots als ik weer een stapje verder was, en dat met een zak Engelse drop of een zelfgebakken cake kwam vertellen. Hij is zelfs op mij bruiloft geweest samen met mijn toen hoogbejaade favoriete kleuterjuf. Een mooie afsluiter toch?

Dus meneer van Zanten, komt u nog eens in Sleeuwijk of Werkendam...gaan we samen een grote zak Engelse drop leegeten haha!

Anja



  • 01 November 2010 - 22:21

    Arie Jan Van Zanten:

    Hoi Anja (Beppie),

    Vraag jij je maar eens lekker af hoe ik nu aan de url van jouw stukje kom ...... Een prachtig geheel overigens dat ik nog niet helemaal heb kunnen lezen. Mooi dat ik uit dit stukje ook nu nog veel kan leren, het is dus nu eens even andersom! Jij leert mij wat. Er is dus veel meer in het leven dan punten op school... er is een uitstraling van mensen, er is hun doorzettingsvermogen waardoor zwe resultaten bereiken die je amper voor mogelijk houdt. Dat heeft mij niet alleen bij jou, maar bij meer oud-leerlingen van me getroffen. Overigens dat van die Engelse drop .. daar kom ik nog eens op terug! Groetjes,
    Arie Jan

  • 02 November 2010 - 07:04

    Anja Den Hollander:

    Heeeee dat is nog eens leuk! Tja die link hoe je mijn url komt, dat zal wel richting moeders gaan. Nou dit zak met Engelse drop kan geregeld worden hoor! Er is iemand bezig een reunie van groep 8 te organiseren. Dan hoop ik dat je ook komt, want een feest is geen feest als meneer van Zanten niet is geweest hahaha!

    Maar de koffie staat hier ook klaar hoor, dan bak ik een lekkere cake erbij!

  • 03 November 2010 - 17:36

    Klara:

    zo zie je maar Anja een mens is nooit te oud om te leren,ook meesters niet. Leuk zijn reaktie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 93378

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: