Mag ik even voorstellen : Project Disha - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Mag ik even voorstellen : Project Disha - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Mag ik even voorstellen : Project Disha

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 September 2010 | Nederland, Werkendam

Enige tijd geleden schreef ik over Vinita een vrouw uit India. Zij heeft een project dat arme kansloze vrouwen (die oa. slachtoffer zijn van de bruidsverbranding), een kans geeft om een nieuwe start te maken in de samenleving.

Ze zorgt dat deze vrouwen een opleiding krijgen tot naaister, een naaimachine en wat basis benodigdheden, zodat ze eerlijk een boterham kunnen verdienen.

Nu heb ik geweldig nieuws! De 1e 10 vrouwen worden nu al opgeleid! Vinita zorgt voor de machines en stof, zodat de 1e stappen gezet kunnen worden naar een betere toekomst voor deze vrouwen.

Na veel contact over en weer komt nu voorzichtig onze primeur: Dit jaar gaat project DISHA van start! Dit wordt het label voor een nieuwe schitterende tuniek collectie voor meisjes. Gemaakt van prachtige Indische katoen in frisse kleurtjes en met veel mooie details als leuke kraaltjes en borduursels. Maar wel aangepast aan onze Hollandse "smaak" en kwaliteit.

Kort en lang, dus leuk op jeans en legging maar ook leuk op rokjes. Vinita en ik noemen het voor de grap ons Indo-Dutch project. Maar er zit natuurlijk een mooi verhaal aan;

DISHA betekend richting in het Hindi.
Met andere woorden: met dit project krijgt een kansloze vrouw haar leven een andere richting ( althans dat hopen we dan) De visie van DISHA is de arme kansloze vrouwen die nu zonder waardigheid of zelfrespect leven, aan te moedigen, hernieuwde kracht te geven om hen er aan te herinneren hoe waardevol en hoe belangrijk dat ze zijn in deze wereld. Ook al ben je van arme komaf......dat wil niet zeggen dat je waardeloos bent en geen kansen krijgt. De eigenwaarde moet omhoog, en hopelijk krijgt dit een positief sneeuwbal effect naar andere Indiase vrouwen van arme komaf.

De bedoeling is dat ik in Nederland orders probeer binnen te halen. Ik krijg als alles goed gaat, nog dit jaar de 1e monster modellen.( die met iemand meekomen die een bezoek aan India zal brengen.)

Met deze modellen en het verhaal wat erbij hoort, hoop ik natuurlijk een aantal winkels enthousiast te maken om een order te plaatsen. Want des te meer orders des te meer vrouwen aan dit project kunnen deelnemen om hun leven weer op de "rails" te zetten.

Het zou mooi zijn als deze zomer de 1e collectie ( een kleintje) alvast in een winkel zou hangen. Maar zoals alles in India.......plan niet te veel wat tijd aan gaat ,want dan valt het tegen. Laten we hopen dat ergens in 2011 DISHA-Indianfashion in Nederland een feit is.

Als alles zover is dan zal ik ook een mooie website voor DISHA maken.
Een vrolijk nieuw meisjes label met een positief verhaal.


Anja





  • 30 September 2010 - 14:00

    Jisca:

    Klinkt helemaal goed!!!
    Ben nu al benieuwd naar de eerste modellen...

  • 30 September 2010 - 14:16

    Anja:

    Ik hoop binnenkort de 1e foto's te krijgen, spannend!

  • 30 September 2010 - 14:23

    Ome Gerrit En Tante :

    Anja veel succes we zijn
    trots op je, de aanhouder wint.

  • 30 September 2010 - 18:02

    Johannetta:

    Harstikke leuk Anja,

    Ik bazuin het met veel plezier rond
    Ik hoop dat het een succes story wordt!

    Groetjes Jo

  • 30 September 2010 - 19:41

    Elna:

    He zusje,

    Natuurlijk gaan we het in mijn winkel een mooi plekje geven!!!!!!!!!!

    xxx

  • 30 September 2010 - 19:41

    Elna:

    He zusje,

    Natuurlijk gaan we het in mijn winkel een mooi plekje geven!!!!!!!!!!

    xxx

  • 30 September 2010 - 21:24

    Anja:

    Helemaal geweldig! Dan heb je wel de primeur zus! haha

  • 03 Oktober 2010 - 09:06

    Irene:

    Wat een goed nieuws, wat leuk dat het ook lukt allemaal. De aanhouder wint inderdaad!

    Groetjes Irene

  • 03 Oktober 2010 - 09:16

    Irene:

    Wat een goed nieuws, wat leuk dat het ook lukt allemaal. De aanhouder wint inderdaad!

    Groetjes Irene

  • 03 Oktober 2010 - 09:16

    Irene:

    Wat een goed nieuws, wat leuk dat het ook lukt allemaal. De aanhouder wint inderdaad!

    Groetjes Irene

  • 04 Oktober 2010 - 07:26

    Anja Den Hollander:

    He dat is 3x goed nieuws Ireen...........haha

  • 05 Oktober 2010 - 11:57

    Sharda:

    Wat een super goed en mooi idee! Tip: pols eens bij yoga studio's... zij werken al vaak met biologisch katoen en fair trade spullen wie weet dat zij ook dit willen ondersteunen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 93253

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: