We zijn er - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

We zijn er

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

24 Juni 2010 | Nederland, Werkendam

Een lange reis, maar wat een warm onthaal!


Lang zijn we onderweg geweest voordat we in het Michael Job center aankwamen.
Van Schiphol naar Londen was zo gepiept, een uurtje. Dan van Londen naar Mumbai 9 uur vliegen, het grooste deel in de nacht.Wil je net gaan slapen staat er een geurige curry maaltijd op je te wachten. Dan komt het lange wachten, we landen om 11:15 Indische tijd en moeten pas weer aan boord om 17:55, voor nog een vlucht van bijna 2 uur. Wat een enorme sloppenwijken heb ik vanuit de lucht gezien! Allemaal onze fel blauwe zeiltjes letterlijk vlak naast het vliegveld, ik zag die zielige kinder koppies vanuit de bus die ons naar de arrival in Mumbai bracht.
Na de laatste vlucht van 2 uur van Mumbai naar Coimbatore, waren we vermoeid . Maar wat ons te wachten stond nadat we met onze koffers de arrival uitkwamen....
Fantastisch! Juigende meisjes stonden op ons te wachten, wel de grotere wat de kleintjes lagen al op bed. Dr. Job was er ook bij om ons persoonlijk te verwelkomen. We kregen allemaal een mooie welkoms krans omgehangen. En daar kwam ze met een grote smile uit de menigte naar me toe lopen: Rebecca onze sponsor dochter. Een heel emotioneel moment, een warme omhelsing, tranen in de ogen en mijn hand werd niet meer losgelaten.
De meisjes werkten ijverig onze bagage in de school bus van het MJC. En daar gingen we...al toeterend door de enorme mensen massa die op straat liepen, de brommers die kris kras over de weg schoten.........fantastisch , een heel seizoen wegmisbruikers bij elkaar! Er waren zo ontzettend veel mensen op de been omdat er een congres was van de staat Tamil nandu en een hoogwaardigheidsbekleder kwam. Iedreen in een uitgelaten stemming, wat de feest vreugde alleen nog maar groter maakte. Luid toeterend kwam de bus op het mooie Michael Job center aan, wat een oase vergeleken bij de armoedige huisjes in Coimbatore. Honderden kleine meisjes zwaaiden enthausiast uit het raam..een gejuig steeg op. Alle kinderen kwamen uit bed om ons te verwelkomen, ik een korte tijd was ik oppeens tante van heel veel meisjes.
Rebecca bracht me naar mijn kamer die ik later met nog twee anderen zal delen. Maar wat hadden ze hun best gedaan! Het was schoon, ik heb een wc met wc papier! een douche met warm water, en op de wasbak lag een stuk nieuwe zeep en het bed ook nog eens op gemaakt! Dat is fijn binnenkomen. Ik besloot om maar snel te gaan douchen maar toen kwam ome Gerrit zijn 2 sponsordochters laten zien. Ze brachten van die heerlijke kleine zoete mini banantjes voor me mee. Ze hadden gezorgd voor een muggen verjaager , flessen water, servetjes noem maar op. Deze luxe had ik niet verwacht, en nu had ik warm water en douche en weet je wat ik heb gedaan? me heerlijk op z'n Indisch met een grote ton en beker koud gedouched hahaha heerlijk!
Kom ik terug op mijn kamer, ligt er een nieuwe grote tros met mini banaantjes! ik ga nu echt slapen want morgen om 5 uur gaat de wekker. morgen mis, en we moeten onszelf voorstellen aan de kids. Ik en mijn nieuwe vriendje de mini salamander die in de wc woont zeggen: welterusten.

  • 24 Juni 2010 - 05:43

    Elna:

    He zusje,

    Ik ben blij dat je weer met twee voeten op de grond staat,want ik vond het toch wel ver en lang allemaal.
    Het is maar goed dat ik er niet bij ben want dan was het een tranendal geworden. Tijdens het lezen van jou stukje vloeien de tranen al rijkelijk!
    Heb dus ook gelijk besloten(waar ik al een tijdje aan dacht)om de zus van Rebecca te sponsoren.(de een wel en de ander niet kan ik niet over m'n hart verkrijgen)en we hoeven er geen droog brood om te eten.
    Ik hoop dat er nog veel sponsors zullen volgen en dat alle meisjes een sponsor krijgen.
    Op dit moment ben je al aan het gymen of zingen!!!
    Geniet van alles.

    Dikke kus van je zus en haar mannen.

  • 24 Juni 2010 - 06:35

    Irene:

    He die An,

    fijn wakker worden en je eerste belevenissen kunnen lezen. Je zult het druk hebben deze week, met de meiden, congres, emoties, verbazingen en wat nogal meer. Go for It en geniet ervan! ;-)

    xxx Dick & Ireentje

  • 24 Juni 2010 - 07:22

    Liesbeth:

    Anja!
    Wat om te zien dat jullie veilig en wel zijn aangekomen!
    Wat komen er een indrukken op je af he als je daar aankomt!
    Heel veel succes daar en geef Tryphena een dikke knuffel van mij!!

    Liesbeth

  • 24 Juni 2010 - 08:24

    Sylvia Van Der Horst:

    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Heerlijk dat je Rebecca in je armen hebt kunnen sluiten. Ik wens je nog veel meer van die mooie momenten toe. Dikke kus voor jou en Rebecca van dat kleine mevrouwtje uit Holland!

  • 24 Juni 2010 - 08:51

    Johannetta:

    he die anja!

    Ik dacht eerst even op de pc en kijken hoe het met anja is.
    Gelukkig heelhuids aangekomen.
    Ontzettend leuk dat je jullie adoptiedochter nu in het echie kan zien.
    Een fijne tijd daar en lust je vriend de salamander ook bananen? haha.
    Hartelijke groeten van Jo en de rest

  • 24 Juni 2010 - 16:32

    Bianca:

    Hey Anja,

    Wat fijn dat je goed aangekomen bent!!!
    Geweldig dat je Rebecca nu echt ontmoet hebt! Super hoor!
    Geniet van alles en heeeel veel succes!

    Groetjes,
    Bianca

  • 24 Juni 2010 - 18:32

    Mama:

    hier even een berichtje van ma,wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. en zo leuk zijn onthaald. Met Woud gaat alles prima hij heeft het heel goed naar zijn zin, hij eet en slaapt prima en het is erg gezellig met hem. Peter heeft vanavond hier gegeten spinazie met een lekkere kippensnitsel. Woud is vandaag bij opa visjes geweest,en toen heeft Peter hem weer mee terug gebracht toen hij kwam eten. zo dit was een berichtje van ma.Veel liefs van Pa en Ma dikke kus van Woud en groetjes voor iedereen.Mama

  • 25 Juni 2010 - 08:54

    Anja Den Hollander:

    Ik probeer zo even een nieuw reisverslag te plaatsen. Even commentaar op onderstaande brichtjes, ma Wout schrijf je dus nog steed met een T want hij is geen bos haha. johanetta ze hebben hier kippen op heeeele hoge poten geen gezicht! Liesbeh ik heb de groeten aan thypera gedaan, op de foto gezet ook Salu staat op de film en vaak op de foto. Elna Martha blijk al sponsoren uit Zwitserland te hebben, maar er zijn hier zoveel schatjes,

  • 25 Juni 2010 - 09:03

    Corine:

    Hoi Anja,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Neem je je nieuwe huisdier mee naar Nederland! hahaha... voor de kids!
    Ben benieuwd naar je belevenissen en volg trouw je reisverslagen!

    Grtz

  • 25 Juni 2010 - 09:20

    Marjan:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen.
    Denk jij in armoede aan te komen en hebben ze daar voor jullie alles uit de kast gehaald, kunnen wij hier in het westen nog veel van leren. Wat een emotioneel verhaal over je ontmoeting met je sponsorkind. Zal je verhalen ook eens aan Melanie laten lezen haar droom is nog eens naar Erika haar sponsorkindje in bolivia te mogen. wens jullie nog een hele goede tijd daar. Trouwens leuk huisdier ook echt wat voor Teun. Liefs, Marjan

  • 27 Juni 2010 - 08:03

    Diana Van Den Heuvel:

    Lieve Anja,

    Ik vind het geweldig wat je allemaal doet en als ik je verhalen lees schieten de tranen in mijn ogen.
    Ik ben heel trots dat je mijn buurvrouw mag wezen.

    dikke kus, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 93254

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: