Een ontmoeting die haar leven veranderde! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Een ontmoeting die haar leven veranderde! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Een ontmoeting die haar leven veranderde!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Augustus 2011 | Nederland, Werkendam

India, New Delhi heden:

Kijk daar staat een meisje onder een afdakje van een oud reklame bord. Triest kijkt ze naar de magere kippen op straat, het stinkt en ze heeft honger. Het is snikheet maar naar binnen kan zij niet, mama "werkt". Ze heeft een man op bezoek, en dan moet de kleine meid altijd naar buiten. Mama wil niet dat ze ziet wat voor "werk" dat ze doet. Altijd huild mama als er een man weggaat uit het huis.Maar we moeten toch wat kunnen eten zegt ze dan. Naast ons hoor ik het buurmeisje schreeuwen, ik houd m'n vingers in m'n oren.....ik wil het niet meer horen! Ze krijgt klappen van een man, want ze wil niet "werken". Mijn buurmeisje is nog maar 12 jaar en moet mannen "blij maken" van haar famillie. Soms wou ik dat ik dood was en in de hemel bij mijn vader, dan had ik nooit geen honger meer en hoorde ik niemand meer huilen en schreeuwen..... Maar ik wil mijn mama niet alleen laten, maar ik ben zo bang als ik ouder wordt dat ik haar moet gaan helpen met die mannen brrrrrrrrrr.

Daar komt een vrouw aan, ze praat met mama. Mama kijkt eerst ongelovig en dan blij, ze omhelsd de vrouw en ik zie haar eindelijk sinds lange tijd weer lachen . De vrouw vertelde mama dat ze bij haar mocht leren voor naaister en dat ze daarna een naaimachine zou krijgen om kleren voor anderen te kunnen maken voor de verkoop. Dan hoef ik nooit geen mannen meer te ontvangen zegt mama blij! Ik ben zo gelukkig! mama lacht weer! De vrouw zegt tegen mij: "En jij mag bij ons in een hostel komen wonen met heel veel vriendinnentjes. En je kunt naar school en je krijgt een eigen bed en lekker eten. En als mama klaar is met haar opleiding en genoeg kan verdienen met haar zelfgemaakte kleding, kun je weer bij mama wonen! Of je school afmaken en mama op bezoek laten komen.

Mijn hart maakt een vreugde sprongetje, een nieuwe toekomst...geen enge mannen die ik blij moet maken als ik straks groot (9 of 10 jaar) ben. Maar naar school of mama helpen met haar nieuwe werk. Mama vraagt hoe de vrouw heet, : " Ik heet Vinita Shaw" zegt de vrouw. En ik heb een project dat Disha heet, en daarom kan ik jullie helpen...................

Vandaag lag zij dan eindelijk door de bus, het Eva magazine. Hierin staat een interview met Vinita Shaw( mijn vriendin uit India) het gaat over haar leven en ook over het project Disha.Hoe zij zich inzet voor de kansloze vrouwen en meisjes in India. En tot mijn grote vreugde staat er een toelichting + website van het project-Disha vermeld!

De mooie foto's zijn gemaakt door Arie Deelen die samen met zijn vrouw Jisca het project in India hebben bezocht. Laatst hebben twee jonge vrouwen uit Nederland, Vinita en het st.Micheal hostel bezocht. Zij hebben alle meisjes op de foto gezet en hun achtergrond erbij geschreven, zo kunnen deze meisjes straks gesponserd worden voor een beter bestaan.

Dankzij een annonieme sponsor, zijn een groot deel van de meisjes die tijdens de vakantie noodgedwongen ( geld gebrek) terug naar een famillielid in de sloppenwijk moesten, weer terug gehaald naar het st. Michael. Want eenmaal terug in de sloppen staan zij blootgesteld aan geweld, misbruik en honger. Als het hostel geen geld genoeg heeft om de kok, de begeleiders , eten etc. te betalen , dan is dit helaas de realiteit. Gelukkig zijn de meisjes dankzij de annonieme gulle gever, de vakantie veilig en gelukkig op het st. Michaels verbleven. Sponsors zijn dus hard nodig, want zonder geld gaan ze noodgedwongen terug naar de sloppen met alle gevolgen vandien. Op het moment gaat het allemaal net, en knoopt men de eindjes dag bij dag aan elkaar. Want niemand wil een klein kind terug de ellende in sturen.

Voor € 22,50 per maand , € 0,75 per dag kan er een meisje gesponserd worden! Onderdak, onderwijs, opvoeding, goede maaltijden kleding enz. Dit alles voor € 0,75 per dag, en een meisje krijgt een warmevolle, veilige opvoeding met betere toekomst kansen.

Er is ook goed nieuws! Er zijn 2 groepen dames/meisjes opgeleid tot kapster en schoonheidspecialistes. Ook zijn er een aantal in opleiding voor naaister/coupeuse.

Kijk maar eens op onze website voor alle info http://www.project-disha.nl .

Wil iemand dit project en deze meisjes en vrouwen helpen? Het kan op talloze manieren, van sponsoren, een eenmailge gift, acties op scholen of met je vereniging of sportclub. Stel je voor met je voetbal team € 0,75 met z'n elven delen dat is € 0,06 per dag , zón € 2,-- per maand! Ach dat ene pilsje minder na afloop van de webstrijd, daar geef je een kans arm meisje een betere toekomst voor;)

En heel belangrijk, het geld komt echt terecht!

Ik doe dit niet voor mijzelf, maar voor al die kleine meisjes die er ook niet zelf voor gekozen hebben om in deze omstandigheden geboren te worden.

Ik draag mijn steentje bij , wie wil mij helpen?

Anja

• 26 Augustus 2011 - 22:52

Hans Hoeke :

mooi reisverslag anja, herken me hierin. groet, hans hoeke

Verslag uit: Nederland, Werkendam

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010