Kleine meid te koop! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Kleine meid te koop! - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Kleine meid te koop!

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 April 2011 | Nederland, Werkendam

Daar sta je dan , 5 jaar oud aan de rokken van je mama. Er staat een grote man voor de deur, en je vind hem een beetje eng die vreemde man. Dan geeft de vreemde man geld aan papa en moet je met de man mee. Mama huilt, papa trekt haar bij de deur vandaan...wat gebeurt er ?? mama! mama!! Je slaat de vreemde man, blijf van mij af, ik wil naar mama toe! De man geeft je een harde klap in je gezicht: kop houden kreng, of het zal je spijten.

Met een zere dikke wang wordt je in een vies en stinkend kamertje gesmeten.Het is er vreselijk warm en je bent doodsbang.....wat is er toch aan de hand. Dan voor je het weet komt de enge man weer binnen en snauwt: wees goed voor deze meneer, anders krijg je een vreselijk pak slaag, begrepen? De deur gaat dicht en de man komt op je af, kleine kleuter van 5 jaar oud de kindertijd is voorbij. De man zit aan haar en doet haar vreselijk veel pijn, mama ik wil mijn mama. Een harde stomp tegen je wang , kop dicht wicht! ik heb betaald...............

Dit is geen verhaaltje uit een dramatisch boek of film . Dit is de koude realiteit van vele kleine meisjes in India.Tussen de leeftijd van 0 tot 12 jaar ( en ouder) worden zij van hun ouders gekocht, omdat die in pure armoede geen uitweg meer weten. Ze worden met duizenden per week ontvoerd, van straat geplukt en zo de prostitutie in. Zonder medelij zonder gevoel of respect.

Moet je je indenken als je zelf een kleine meid hebt, hoe bang, verdrietig, eenzaam en hulpeloos ze zal zijn. Voor het leven beschadigd, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat voor de aankoopprijs waar wij amper een vol boodschappenkarretje voor kunnen halen in de supermarkt!
Meisjes als wegwerp product, een gebruiksvoorwerp dat als het "kapot"is gewoon weggooid wordt.

Kleine oogjes vol van pijn en verdriet kijken leeg de wereld in . En ik dacht nog wel dat ik een prinses zou worden als ik later groot was! Met haar handjes tekent zij geen mooie bloemen meer, speeld ze niet meer met haar vodden popje, uit haar kleine mondje klinken nooit meer liefelijke kinderliedjes. Alles is kapot gemaakt.............

Recent onderzoek wijst uit dat in India waar 1,25 miljard mensen wonen, 2,5 miljoen!!!! kinderen en jonge vrouwen op deze wijze verhandeld, mishandeld worden. Dat is bijna een 6e van alle inwoners van Nederland. Een enorm probleem van enorme omvang. Dat is de reden waarom ik mij zo "stort"op het project-Disha! ( zie vorig bericht http://anjadenhollanderversteeg.waarbenjij.nu/Reisverslag/?Nederland/Net+als+in+de+film............./&subdomain=anjadenhollanderversteeg&module=site&page=message&id=3820582 )Ik kan gewoonweg niet mijn hoofd omdraaien en later zeggen: "Ich habe es nicht gewusst"... weet u nog 40/45 veel mensen stonden erbij en keken ernaar. En zeiden daarna, dat nooit meer!

Nu is dit weer iets wat absoluut niet kan. En ik wil daarom iedereen oproepen om te helpen dat dit STOPT NU! ook al ben je een druppel op de gloeiende plaat, vele druppels zorgen er wel voor dat de vijver gevuld wordt. Ik begrijp ook wel dat niet iedereen altijd maar de beurs kan trekken. Dus heb ik iets anders bedacht, maar dan heb ik wel iedereen zijn/haar hulp nodig die dit bericht leest!

GEEF HIERONDER JE PROTEST, je idee of laat een tip achter.(onder reageer op dit reisverslag) Ik wil dat er een enorme lijst ontstaat, met die lijst wil ik aandacht voor dit probleem vragen. Desnoods komen we in het Guinnes Book of Records. Het enige wat het je kost is je mening, en die is heel waardevol voor de kleine meisjes in India en in andere landen waar dit soort walgelijke mensonterende praktijken plaats vinden. Stuur de link van het blog door zodat de lijst lang kan worden.

Doe het voor alle kleine meisjes, laat ze niet huilen maar help!

Anja

ps. klik op deze link om de officiele Europeese petitie die ik heb gestart te onderteken

http://stopkinderprostitutie.petities.nl/

Deze petitie kan officieel worden aangedient aan "Europa" als er heel veel stemmen zijn !

Ik heb een website gemaakt http://www.project-disha.nl dit is het project waar ik mijn voor inzet. Het is de "druppel"waar ik mee begin, hopelijk vloeit het ooit eens uit tot een veel groter bereik!

Anja

  • 06 April 2011 - 06:00

    Nienke Haring:

    Walgelijk! Goeie actie van je Anja

  • 06 April 2011 - 09:14

    Yellow:

    Goeie actie, ook in Nederland gebeurt dit, misschien iets subtieler. Ik heb de bewijzen daarvan in mijn pleeggezin.

  • 06 April 2011 - 09:20

    Matthias:

    Verschrikkelijk. Mishandeling, misbruik, vrouw en mens onterend. Er moet een eind aan komen.

  • 06 April 2011 - 09:29

    Mirjam:

    afschuwelijk,kon het niet helemaal lezen,vreselijk dat dit echt gebeurt

  • 06 April 2011 - 10:09

    Corine:

    Wat een afschuwelijk iets. Moet er niet aan denken, maar het is de realiteit! Onvoorstelbaar.....
    Goeie aktie Anja, Top!

  • 06 April 2011 - 10:56

    Monica Versteeg:

    Me keel gaat dichter zitten tijdens het lezen van je verslag. Echt het is te erg voor woorden, waarom gebeurd dit? Er moet een andere manier zijn. Goed van je om dit bekend te maken en hopen dat het nut heeft.

  • 06 April 2011 - 11:03

    Sylvia Van Der Horst:

    Mensen moeten zich schamen te erg voor woorden. Maar zelfs in Nederland zijn er van die erge dingen aan de hand kijk maar naar dat meisje van 12 jaar die een kind van d'r vader heeft gekregen....waar zijn ze mee bezig...?

  • 06 April 2011 - 11:53

    Vanessa:

    Verschrikkelijk, super dat je je zo inzet voor deze kinderen!!

  • 06 April 2011 - 11:56

    Cindy Duizer:

    Wat afschuwelijk ! Super Anja, dat je je op deze manier inzet !

  • 06 April 2011 - 11:57

    Melanie:

    verschrikkelijk! was er gewoon stil van ! goede actie anja !

  • 06 April 2011 - 11:58

    Annemiek Van Breugel:

    Dat hier niks aan gedaan word!! Goed dat jij het probeerd! Nu hopen dat het werkt!!!

  • 06 April 2011 - 12:03

    Jacqueline Franken:

    Dit is zo afschuwelijk, dit MOET stoppen!
    Goed van jou Anja dat je hier mee bezig ben.

  • 06 April 2011 - 12:08

    Elna Van Der Stelt:

    Vreselijk, dat dit mag? Het is TE voor woorden. Ieder kind heeft recht op kind te zijn. Blijf er met je poten van af!
    Heel veel succes Anja met je actie!

  • 06 April 2011 - 12:14

    Margreeth:

    Wat een hartverscheurend verhaal Anja; wat kunnen kinderen toch een pech hebben door simpelweg op de verkeerde plek geboren te worden... Veel succes met je actie, mijn steun heb je!

  • 06 April 2011 - 12:20

    Pamela Kooijman:

    Vriendin van Melanie Versteeg

    Ik ben enorm geschrokken van dit bericht en inderdaat het gaat zo ook in het echt.

    Ik heb een keer een film op tv gezien dat een meisje zo bij haar ouders werd weggehaald door een man die de vader van het kleine meisje geld gaf. Het is toch te erg voor woorden? Je kan dan toch ook niet begrijpen dat dat gewoon elke dag gebeuren kan aan de andere kant van de wereld!

    IK hoop dat meerdere mensen even de tijd nemen om op dit bericht te reageren want het is wel altijd even boeiend om te lezen maar waarom dan niet reageren? als dat mee kan werken!!!!

    Ik kreeg dit doorgestuurd van Melanie versteeg, en ben er erg van geschrokken!

    Als ik nog wat kan betekenen doe ik dat graag!


  • 06 April 2011 - 12:27

    Dieneke:

    Vaak wil je meer kunnen doen voor al die kinderen na dit soort hartverscheurende verhalen. Heb mijn dochter van zes nog maar eens lekker geknuffeld. Goeie actie en ik hoop echt dat dit soort taferelen stoppen. (laten we daar in ieder geval voor gaan, er blijven altijd foute mannen en vrouwen bestaan, helaas)

  • 06 April 2011 - 12:31

    Menno Leutscher:

    Het is niet voor te stellen dat dit gebeurt, en toch gebeurt het....
    Erg goede actie, Anja!

  • 06 April 2011 - 13:03

    Loes Slagmolen:

    Dit moet inderdaad stoppen.... Verschrikkelijk... Je wilt er toch niet eens aan denken wat die meisjes allemaal moeten doorstaan.

  • 06 April 2011 - 13:03

    Loes Slagmolen:

    Dit moet inderdaad stoppen.... Verschrikkelijk... Je wilt er toch niet eens aan denken wat die meisjes allemaal moeten doorstaan.

  • 06 April 2011 - 13:03

    Loes Slagmolen:

    Dit moet inderdaad stoppen.... Verschrikkelijk... Je wilt er toch niet eens aan denken wat die meisjes allemaal moeten doorstaan.

  • 06 April 2011 - 13:07

    Astrid:

    Wat een mooie manier om op deze wijze iets te betekenen voor al die meisjes en moeders in het buitenland.
    Jammer dat het nog steeds nodig is omdat in andere landen zulke andere normen en waarden gelden.

    Ik vind het geweldig dat jij je op deze manier inzet voor anderen, laten we hier een voorbeeld aan nemen en hetzelfde doen: H E L P E N!!

    Het is zo gemakkelijk een site te bekijken en direkt weer weg te klikken of de televisie op een andere zender te zetten.

    Ik weet zeker, dat, als we daar geweest zouden zijn dat niet zouden doen......

    Heel veel succes met je aktie(s) en laat het via de email weten wanneer je hulp/goedere/geld o.i.d. kan gebruiken.

    Dit bericht heb ik via je zus ontvangen.

  • 06 April 2011 - 13:14

    Marianne:

    Afschuwelijk. Dit MOET stoppen!

  • 06 April 2011 - 14:24

    Caroline Damen:

    Wat verschrikkelijk voor deze kleine kinderen. En wat goed dat je je hiervoor inzet. veel succes.

  • 06 April 2011 - 14:31

    Anneke:

    Afschuwelijk,je kan niet begrijpen dat ze dat doen bij de kinderen.Heel hun leven dragen ze dat bij zich.Succes met deze actie!

  • 06 April 2011 - 14:36

    Natalie:

    Dit moet echt stoppen, walgelijk gewoon.

  • 06 April 2011 - 15:00

    Patricia De Joode:

    Te erg voor woorden, echt walgelijk, verschrikkelijk! Dit zou niet moeten kunnen. Waarom bestaan er mensen die kinderen dit aandoen?
    Fantastisch dat er gelukkig zulke mensen zijn zoals Anja!

  • 06 April 2011 - 15:47

    Marijke:

    Verschrikkelijk dat er nog zulke dingen gebeuren in de wereld.
    Succes met je actie.

  • 06 April 2011 - 16:45

    Sandra Lennaerts:

    Wat een hartverscheurend verhaal Anja; Veel succes met je actie, mijn steun heb je!

  • 06 April 2011 - 16:50

    Karin:

    Je snapt niet dat er mensen zijn die dit een kind kunnen aandoen. Niet te geloven maar helaas de werkelijkheid.
    Goed bezig Anja, ga zo door!


  • 06 April 2011 - 16:52

    Elna Bek:

    He zus,

    Met jullie inzet weet ik zeker dat hier een gevolg van komt.
    Al kun je maar weer een paar meisjes een mooi en goed leven schenken.
    Heel veel suces en als je nog steun nodig hebt de mijne en van Jip! heb je.

  • 06 April 2011 - 18:48

    Lisette Knoop:

    Het is te walgelijk voor woorden, en in wat voor een vicueuze cirkel zitten ze daar, want voor de kinderen is het uiteraard te erg voor woorden, maar dat de ouders zo wanhopig zijn dat zij dit doen, onvoorstelbaar. Ik hoop dat je iets kunt bereiken met deze actie, succes!!

  • 06 April 2011 - 19:07

    Thijs.:

    Goede actie Anja, maar hopen dat het helpt.

  • 06 April 2011 - 19:32

    Bianca Kloots:

    Wat verschrikkelijk! Dit moet inderdaad stoppen. Wat goed dat jij je hier voor in zet, Anja!!!

  • 06 April 2011 - 19:40

    Marlies :

    inderdaad onvoorstelbaar, maar helaas waar..

  • 06 April 2011 - 19:44

    Lizette:

    Anja ik vind het super dat jij je eigen zo inzet voor die meisjes.
    Het is gewoon te gek voor woorden dat dit gebeurd.Ik wens jou veel succes met je actie

  • 06 April 2011 - 19:58

    Anja Den Hollander:

    Iedereen bedankt voor de reacties zover. En door mijn bericht te lezen en het misschien te delen met familie en vrienden, help je ook!

    Niets is belangrijker om een schijnwerper op een probleem te richten i.p.v het licht uit te doen en weg te lopen. Maak het bespreekbaar dan komt er altijd iemand te voorschijn die wil / kan helpen.

    De kracht van het geschreven en gesproken woord is groter dan je jezelf kunt voorstellen!

  • 06 April 2011 - 20:13

    Simon Dollee:

    Dit is te walgelijk,
    Waarom doet zo’n “achterlijke “ regering daar niets aan?
    Dit is toch te verschrikkelijk voor woorden, ik zeg oppakken en afsnijden die handel.

  • 06 April 2011 - 20:17

    Anja Den Hollander:

    In India hebben ze net als hier wel de wetten, maar ze worden niet nageleefd. Er wordt gewoonweg niet tegen opgetreden, en veel is corrupt.

  • 06 April 2011 - 21:00

    Tonny:

    Je vraagt je af, hoe zulke dingen nog steeds kunnen gebeuren in de wereld.Waarom jonge kinderen dit nog steeds moeten meemaken, de bescherming van hun ouders kwijt zijn en aan gestoorde mannen worden overgeleverd! Walgelijk, mens onterend, hier zijn geen woorden voor. Een actie die vele kinderen leed kan besparen. Dat je actie mag slagen, sucses Anja.

  • 06 April 2011 - 21:06

    Caroline De Vries :

    Geen woorden voor......Oneervol, Vreselijk, walgelijk enz. enz. enz.

    Heel veel succes met dit project, SUPER werk!!!

  • 06 April 2011 - 21:44

    Fekri El Haddad:

    Dat volwassenen in staat zijn om een kind zo te beschadigen. Hoe hopeloos de situatie soms ook is, voor je kinderen zou je bereid moeten zijn om voor te sterven. Goed dat je dit verhaal verspreidt Anja ik wens je veel kracht van God toe om al deze ellende te aanschouwen.

  • 07 April 2011 - 06:01

    Jan De Haas:

    Onmiddelijk alles in werking zetten om deze ellende te voorkomen. De wereld is aan zet!

  • 07 April 2011 - 06:40

    Geja:

    Vreselijk, dit moet gestopt worden!!

  • 07 April 2011 - 07:00

    C. Van Der Harst:

    Kinderprostitutie vind ik onaanvaardbaar. Er zijn geen woorden voor. STOP dit gebeuren! Heb respect voor onze kinderen.

  • 07 April 2011 - 07:18

    Jeanine:

    Wat vreselijk zeg, de tranen biggelen over mijn wangen! Enne, ik hoop dat het ooit stopt!!! Je doet zo goed je best!


  • 07 April 2011 - 07:32

    Kim:

    goed dat je er iets aan doet. Dit MAG niet natuurlijk. succes!

  • 07 April 2011 - 07:49

    Karolina:

    Ik kreeg tranen in mijn ogen...

    Dit moet stoppen!!!

  • 07 April 2011 - 08:24

    Brenda:

    Walgelijk...
    Goede actie Anja!!!

  • 07 April 2011 - 09:12

    Lia Raesen:

    Echt mijn haren gaan hiervan omhoog staan!!! WALGELIJK!!!!!!
    Hier moet echt een eind aan komen!!!!!

  • 07 April 2011 - 10:06

    Thera Den Hollander:

    Dit moet echt stoppen, vreselijk!!

  • 07 April 2011 - 10:28

    Claudia V/dr Vlies:

    Dit kan toch niet langer zo doorgaan? Laat dat stoppen nu! Onbegrijpelijk!

  • 07 April 2011 - 13:43

    Marina Vroegh:

    Heel erg wat er met die meisjes gebeurd en dit moet idd per direct stoppen! Mijn volle respect dat je dit aanpakt! Heel veel succes!

  • 07 April 2011 - 16:43

    Kim:

    allemaal verplicht castreren en steriliseren daar. Iedereen kan baren en los gaan....mensen die geen kinderen kunnen krijgen, kunnen en mogen deze kinderen niet eens helpen en staan jaren op een wachtlijst om zo nooit voor een kind in aanmerking te kunnen komen, deze kinderen verdienen zo'n wereld niet.
    Waar gaat het heen met deze wereld....misschien toch maar beter als er in 2012 een eind aan komt als je dit weer leest.

    Respect voor je Anja ik doe met je mee.

  • 07 April 2011 - 20:41

    Mirjam :

    Ja.. ik heb dus een kleine meid.. de koude rillingen lopen over mijn rug..
    Ik hoop en bid dat je actie zal slagen!

  • 08 April 2011 - 05:25

    Jojo:

    echt zielig zeg ik wist niet eens dat dat "zo" gebeurde maar wel dat er erge dingen gebeurde.........

  • 08 April 2011 - 08:42

    Lisette:

    Geweldig dat je je hier voor inzit. En denk dat je je tekst niet pakkender neer had kunnen zetten, krijg je toch kippenvel van (ik wel tenminste) en zeker als je mama bent van 3 meiden kun je je niet indenken dat ze die ook maar iets aan zouden doen.

    Heel veel succes met deze actie, hoop dat je er veel mee mag bereiken, ook al is het maar een druppel op een gloeiende plaat, el kindje dat die druppel zou zijn is wel gered daardoor

  • 08 April 2011 - 13:02

    Regin De Kooter:

    Vreselijk dat dit kan.
    Ik heb meteen ook je petitie getekend. Kleine moeite.
    Goed werk van je Anja, ga zo door.

  • 08 April 2011 - 17:48

    Patricia:

    Walgelijke toestanden daar in India! de duistere kant van een mooi land. Ik hoop dat je actie helpt, succes! en ga zo door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 1480
Totaal aantal bezoekers 93224

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: