Op de persconferentie - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu Op de persconferentie - Reisverslag uit Werkendam, Nederland van Anja Hollander - WaarBenJij.nu

Op de persconferentie

Door: anjadenhollanderversteeg

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Juli 2010 | Nederland, Werkendam

Op de persconferentie ......

Vandaag ( donderdag 30 juni) was een rustige dag. De kinderen sinds maandag weer gewoon naar school. Er viel het een en ander uit het programma, dus er was tijd om gezellig een bakkie instant koffie te doen. Het is hier erg gezellig onder elkaar en we hebben al veel gelachen. Oude verhalen komen naar boven die smakelijk aan elkaaar verteld worden. Ik heb ook leuke nieuwe kenissen/ vrienden erbij !
Ik en ome Gerrit hebben ons nog een beetje nuttig gemaakt door de was die van de lijnen was afgewaaid, op te vissen van de plateautjes op de verdiepingen van het Sabina Wurmbrand hostel waar de kinderen ( en wij slapen) Met een oude bedspijl ...hup en de was werd opgepikt.
S'middags gingen we weer naar Coimbatore . Een aantal van de groep onder wie ik zouden inkopen gaan doen. Want die maandverband moest nog gekocht, en shampoo, wasknijpers cadeautjes enz. Maar we moesten plotseling mee naar de persconferentie die dr. Job zou geven in een hotel i.v.m. de mars voor het leven.
Een aantal van ons moest spreken, zoals Jan, Bert en Willie Dorenbos, Cindy Collins uit de USA. En ik en de rest van de aanwezigen moestenhelemaal voorin gaan zitten en foto's maken. Wordt het na een half uur ineens druk met pers mensen, fotografen enz.
Wij volop in beeld ahum, zit je naar in je kloffie met teenslippers aan. De beelden zullen in India uitgezonden worden, want dr. Job is hier een bekendheid en niet z'on kleintje. Ook waren vele journalisten van kranten aanwezig. Het onderwerp was de discriminatie van meisjes en jonge vrouwen in India. Ook het probleem van abortus die uitgevoerd wordt als bekend is dat het een meisje wordt, ging men niet uit te weg. en terrecht!! Want zeg nu zelf, abortus laten uitvoeren ( vaak onder dwang van de famillie) puur en alleen omdat er een meisje op komst is, dat is toch te belachelijk voor woorden!
We werden als VIP's behandeld, tja buitenlanders uit het westen. We kregen koffie, hartige broodjes enz. Omdat het verhaalk insloeg als een bom ( op een positieve manier) konden degene die een toespraak hadden gehouden helemaal niet weg. Ze stonden in de rij om hen te intervieuwen! Toen zijn we met de rest van de groep nog wezen shppen in de stad. maanverband, shampoo voor de meisjes. Ik grapte nog tegen Jan: als die man vanavond het nieuws zit te kijken denk hij: he die gasten heb ik vandaag maandverband verkocht haha.
We zijn die mooi winkel ingeweest waar ik vorige keer mijn Indiaase out fit heb gekocht. Ze wilden gelijk al koffie geven! want deze Hollanders doen niet aan "kijken kijken niets kopen" alleen kopen . Ik heb voor mijn lieve vriendin Donna een mooi stelletje gekocht met een armband, zodat ze morgen in de mars er prachtig uit zal zien. Voor Rebecca heb ik ook een prachtige set gekocht en een armband. Dan ben je hier amper € 13,00 kwijt. Ik voelde met als Estelle Gullit in de pc! Enne dat is best eens een keer lekker hoor!
Na het shoppen zij we naar een poep sjiek reataurant gegaan. Weer in dat oude kloffie, maar dat pikken ze wel van buitenlanders, je wordt echt behandeld als een VIP.Heerlijk gegeten en uitgebuikt. daarna weer terug in de hostel. even een praatje en soep bij Jacob ( van der Zaag) en nu ben ik dus dit blog aan het schrijven. Ik zit bijna weer te slapen boven de laptop. Het is half 1 en moregn om 5uur gaat de wekker weer. Ik kon niet douchen want er was geen water, dan morgen maar.
Ik ga nu slapen morgen een vermoeiende dag. Eerst de mars lopen waar duizenden schoolkinderen, studentes alle maal meisjes aan meedoen. De grootste olifant uit India voorop. Leuk detail is dat deze olifant een vrouwtje is.
Morgen avond vliegen we weer naar huis en ik hoop rond een uur of 2 ( 2 juli) weer op Sschiphol te landen. Ik kijk er zo naar uit om Peter en de jongens weer te zien!
Blijf de blog volgen want mijn belevennissen van morgen zal ik ook plaatsen.

Anja

  • 01 Juli 2010 - 05:04

    Irene:

    He die An,

    Als je dit leest ben je alweer wakker en gaat het staartje van je avontuur beginnen. (of misschien zelfs wel het begin zijn van weet ik het wat)...
    Ik denk dat je een super week hebt gehad, druk, vol liefde, tranen en lachen en veel lieve kids om je heen. Neem dat allemaal in je koppie mee naar huis. Thuis zullen er nog verhalen komen van gebeurtenissen die je (door de drukte) misschien alweer bijna vergeten bent. Je kunt er een flinke poos op teren, dat weet ik zeker..

    Een hele goed vlucht, hopelijk kan je slapen onderweg. Lekker naar je jongens toe (ook lekker na een weekje met bijna alleen maar meiden, maandverband en mooie jurkjes ;-) )

    Tot volgende week!

    xxx Ireentje (en Dickie natuurlijk)

  • 01 Juli 2010 - 05:46

    Elna:

    He Estelle,

    Hier in Nederland gaat het gewone leven gewoon door hard werken in de hitte, want ja als je morgen terug komt wordt hier een temperatuur van 32 tot 35 graden verwacht!
    Wout is helemaal gek van zijn grote neven en gaat uit zijn dak als ze langs komen.
    Als je vraagt gaat Wout bij tante Elna op de mooie vissen wc zegt hij: nee jo dat kan toch nie.
    Ook gebruiken we hem als levende etalage pop(met baby poppen en ballonnen in de etalage is helemaal geweldig)!!

    Zus geniet nog van de laatste mooie dag en een veilige reis morgen.
    Een laatse dikke kus voor Rebeca en het lieve schatje van 6.

    Kus Elna en de 4 mannen.

  • 01 Juli 2010 - 06:27

    Bianca:

    Hoi Anja,

    Wat een geweldige week heb jij gehad! Hier zal je nog vaak aan denken!!! En de meiden zullen jou ook nooit vergeten! Wat fijn dat je hen liefde hebt kunnen geven (en natuurlijk al het andere).

    Geniet van jouw laatste dag. Goede reis terug naar huis!

    Groetjes,
    Bianca

  • 01 Juli 2010 - 07:06

    Liesbeth:

    Wat leuk zeg, al die belevenissen!
    Typisch Indisch, alles op t laatste moment afzeggen ;)

  • 01 Juli 2010 - 10:04

    Jan & Jacolien:

    Ha Anja,

    We hebben je verhalen gevolgd. Helaas zijn we niet altijd in de gelegenheid geweest te reageren...

    Erg bijzonder wat je allemaal mee maakt! Geweldig! Een hele bijzondere ervaring! Leuk!

    Wij zitten nu samen nog even lekker thuis te genieten van de rust. Want vanaf vanmiddag 14.00uur hebben wij de sleutel van ons nieuwe huisje! Whaha!
    Dat wordt zweten! Pfff... Krijg het al warm bij het idee alleen.

    Omdat dit waarschijnlijk onze laatste reactie is voordat je gaat vliegen, willen we je in elk geval een heel goede vlucht toewensen. En toch ook heel veel sterkte bij het afscheid nemen van al die mensen die je hebt ontmoet in Coimbatore.

    We zien elkaar snel! Dan horen we uiteraard graag al je belevenissen!

    Liefs, Jan & Jacolien

  • 01 Juli 2010 - 10:25

    Johanneta:

    He Anja,

    Wat maak jij toch een hoop mee, en dat allemaal in 10 dagen.
    Geniet van de laatste dag daar en een goede vlucht en een behouden aankomst.
    groetjes Jo

    Ps de bananen zijn hier in de aanbieding kun ja langzaamaan afkicken haha

  • 01 Juli 2010 - 13:46

    Diana Van Den Heuvel:

    Beste Anja,

    Wat een uithoudingsvermogen heb jij gehad zeg, je hebt echt veel voor de kinderen kunnen doen.
    Wel erg dubbel allemaal sjiek eten maar geen douche. Maar volgens mij is die douche ook helemaal niet belangrijk.
    Een fijne maar vooral veilige vlucht.

    En ik kijk naar je uit!

    Groeten Diana.

  • 01 Juli 2010 - 19:58

    Irene:

    Veilige thuiskomst en tot volgende week!!!

    xxx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Werkendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Resultaat!

11 April 2012

130 mensen gezocht

02 Maart 2012

De wasmachines zijn in India!

14 Februari 2012

Met trots presenteer ik u:

13 Januari 2012

Kleine wasjes, grote wasjes.......
Anja

Juni 2010 ben ik afgereisd naar Coimbatore zuid India. Ik heb daar samen met mensen van o.a. stichting HVC het MJC meisjes opvangcenter bezocht, Op mijn blog lees je wat mij motiveerde om te gaan , wat ik daar brleefde en hoe dit allemaal verder ging. Ik heb op de terugweg van India naar Nederland op het vleigveld van Mumbai een Indiase vrouw leren kennen die een project heeft opgezet om kans arme vrouwen en kinderen op te vangen, scholen etc.Hoe dit avontuur verder ging lees je op mijn blog.Ik heb voor dit project een website gemaakt http://www.project-disha.nl en zet mij hiervoor in ( vrijwillig)Stichting HVC heeft het project als dochter project aangenomen. Stichting HVC Hoogblokland Bankgegevens: ABN/AMRO rek nr. 561455139 Giro 3134057 Tel: 0183-563628 Email:info@stichtinghvc.nl Kamer van Koophandel: 18084430 ANBI: De Stichting HVC is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI (= Algemeen Nut Beogende Instelling) Uw giften aan onze stichting zijn dus belastingaftrekbaar. Wilt u mij een mail sturen dan kan. info@project-disha.nl

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 93234

Voorgaande reizen:

22 Juni 2010 - 02 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: